شهردار تبریز: احیای هویت فاخر شهر، تنها با تکیه بر مفاخر فرهنگی میسر است
شهردار تبریز: احیای هویت فاخر شهر، تنها با تکیه بر مفاخر فرهنگی میسر است

شهردار تبریز از افتتاح یادمان شمس تبریزی در محوطه باغ گلستان خبر داد و افزود: این المان فرهنگی و ادبی، به زودی به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش شهریار، دکتر صادق نجفی با بیان این‌که احیای هویت فاخر شهر، تنها با تکیه بر مفاخر فرهنگی میسر است، گفت: شمس تبریزی، از چهره‌های برجسته‌ تاریخ ادب و […]

شهردار تبریز از افتتاح یادمان شمس تبریزی در محوطه باغ گلستان خبر داد و افزود: این المان فرهنگی و ادبی، به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شهریار، دکتر صادق نجفی با بیان این‌که احیای هویت فاخر شهر، تنها با تکیه بر مفاخر فرهنگی میسر است، گفت: شمس تبریزی، از چهره‌های برجسته‌ تاریخ ادب و حکمت، موجب تحول عمیق فکری در شاعر و عارف برجسته، مولانا شده است؛ با این حال، جایگاه این عارف روشن‌ضمیر، آن‌گونه که باید و شاید در سیمای کلی شهر تبریز، بارز نبود.
وی اضافه کرد: شهرداری تبریز به منظور جبران بخشی از این کم‌توجهی،  یادمان شمس تبریزی را با طراحی بخش‌های جانبی زیبا و فضاسازی‌ها و نورپردازی‌های چشم‌نواز  مورد توجه قرار داده و مقارن با روز بزرگداشت مولانا جلال‌الدین بلخی، تقدیم شهروندان می کند.


شهردار تبریز اظهار داشت: نزدیکی این دو مناسبت مهم را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم فضای پیرامون این یادمان در باغ‌گلستان، زیرساخت ارزشمندی برای استفاده اهالی فرهنگ و ادب باشد.
وی با بیان این‌که باغ گلستان، در دهه‌های گذشته، از الحاقات گورستان گجیل بوده و به گواه برخی منابع مهم تاریخی، مدفن عرفای نامی  بوده است، یادآور شد:  این مجموعه، همگام با توسعه شهر، به پارک تبدیل شده و از اصالت خود تا حدودی فاصله گرفته است؛ از این رو، طراحی و احداث یادمان شمس، نشانگر پاسداشت عرفای نامی خفته در این مجموعه است.
دکتر نجفی تاکید کرد: اقدامات ساختاری و برنامه‌های ادبی و فرهنگی باغ گلستان در راستای احیای هویت این پارک زیبا و قدیمی پیگیری می‌شود و در این میان، یادمان شمس، نقش یک عنصر نمادین و جذاب را بر عهده  خواهد داشت.