دبیرستان فردوسی تبریز با خاطراتی کهن در دومین سده فعالیت
دبیرستان فردوسی تبریز با خاطراتی کهن در دومین سده فعالیت

دبیرستان فردوسی تبریز پس از دبیرستان البرز تهران به عنوان میراث فرهنگی و آموزشی ماندگار قدیمی مخزن خاطرات کهن با تاریخ کشور و تبریز عجین شده است. این دبیرستان ماندگار یکی از مراکز ماندگار آموزشی کشور است که از اول مهرماه ۱۳۹۴ با تشکیل جلسات و کارگروه های مربوطه به پیشواز همایش یکصدمین سال تاسیس […]

دبیرستان فردوسی تبریز پس از دبیرستان البرز تهران به عنوان میراث فرهنگی و آموزشی ماندگار قدیمی مخزن خاطرات کهن با تاریخ کشور و تبریز عجین شده است.
این دبیرستان ماندگار یکی از مراکز ماندگار آموزشی کشور است که از اول مهرماه ۱۳۹۴ با تشکیل جلسات و کارگروه های مربوطه به پیشواز همایش یکصدمین سال تاسیس رفت و با حضور بزرگان علم و دانش از اقصی نقاط جهان که دانش آموخته آن بودند، همایش باشکوهی برگزار شد.
دبیرستان فردوسی در یکصد سال گذشته مشاهیر و مفاخر بسیاری را به ایران و جهان معرفی کرده و علاوه بر تحصیل نخبگان و چهره های شاخص علمی، ادبی، سیاسی و فرهنگی در آن بسیاری از مشاهیر کشور سابقه تدریس در این دبیرستان ماندگار را داشته اند.
امروز /شنبه / همزمان با آغاز بکار رسمی سال تحصیلی جدید دبیرستان فردوسی تبریز وارد دومین سده فعالیت خود شد و به همین مناسبت جشنی با شرکت دانش آموزان و والدین در این مدرسه برگزار شد.
** دبیرستان فردوسی یکی از جاذبه های گردشگری تبریز ۲۰۱۸
رئیس شورای اسلامی شهر که خود فارغ التحصیل این دبیرستان و از جمله مفاخر بزرگ علمی و سیاسی تبریز می باشد با توصیف دستاوردهای این دبیرستان اظهار کرد: دبیرستان فردوسی دبیرستان بزرگی است که افتخار تحصیل در آن نصیب هر کسی نمی شود و تحصیل در آن برای هر فردی مایه افتخار است.
دکتر شهرام دبیری افزود: نظر به قدمت و وسعت این دبیرستان و تاریخچه پرافتخار آن در نظر داریم دبیرستان فردوسی را برای تبریز ۲۰۱۸ به عنوان یکی از جاذبه های گرشگری معرفی کنیم و آن را آماده بازدید گرشگران خارجی می کنیم.
نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه دبیرستان فردوسی از نظر علمی و پرورش بزرگان علم و هنر مایه افتخار تبریز و آذربایجان است، خواستار ساماندهی ساختمان قدیمی این دبیرستان شد.
محمد اسماعیل سعیدی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی گفت: امروز شاهد آغاز سال تحصیلی جدید توام با امنیت هستیم که این نعمت امنیت را مدیون شهدا، جانبازان و آزادگان عزیز هستیم.
وی با بیان اینکه امروز به آخرین پیشرفت های علمی، تکنولوژی و نظامی دست یافته ایم، افزود: برای حل مشکلات اقتصادی هم باید همت کنیم که نسخه اقتصاد مقاومتی اگر با تدبیر اجرا شود بهترین تدبیر است.
دبیرستان فردوسی (مدرسه متوسطه محمدیه) از ابتدای تاسیس آن در سال ۱۲۹۵ شمسی دومین دبیرستان قدیمی در حال فعالیت ایران است که همواره به عنوان یکی از مهدهای اصلی پرورش بزرگان کشور در عرصه های مختلف مطرح و از نظر قدمت و توان علمی تنها مدرسه ایران بوده است که تا دو دهه قبل پا به پای دبیرستان البرز تهران (کالج آمریکایی ها) کورس رقابت می زد.
دبیرستان فردوسی تبریز در سال ۱۲۹۵ شمسی تاسیس و به شماره ۶۱۷۵ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.