امروز با پدیده خشک شدن دریاچه ارومیه مواجه هستیم
امروز با پدیده خشک شدن دریاچه ارومیه مواجه هستیم

رحیم شهرتی‌فر در آیین نواختن نخستین زنگ سبز مدارس همراه با افتتاح مدرسه طبیعت تبریز با قدردانی از بانی این ایده ناب و زیست محیطی، اظهار داشت: موضوع اصلی در مدرسه طبیعت این است که می‌خواهیم به کودکان آموزش دهیم طبیعت خود یک مدرسه بزرگ است. وی ادامه داد: متاسفانه ما نسل حاضر و پیش […]

رحیم شهرتی‌فر در آیین نواختن نخستین زنگ سبز مدارس همراه با افتتاح مدرسه طبیعت تبریز با قدردانی از بانی این ایده ناب و زیست محیطی، اظهار داشت: موضوع اصلی در مدرسه طبیعت این است که می‌خواهیم به کودکان آموزش دهیم طبیعت خود یک مدرسه بزرگ است.

وی ادامه داد: متاسفانه ما نسل حاضر و پیش از ما خیلی مراقب طبیعت نبوده‌ایم و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به محیط زیست و طبیعت خود وارد کرده‌ایم.

فرماندار تبریز طبیعت را به مدرسه‌ای بزرگ و پندآموز تشبیه کرده و افزود: هم اکنون متوجه شده‌ایم که باید کودکان خود را در زمینه‌های زیست محیطی آموزش دهیم که عاشق و دوستدار طبیعت باشند چرا که برای اینکه این کرده خاکی زیبای ما مختص نسل حاضر نیست.

شهرتی‌فر تصریح کرد: نسل اندر نسل این طبیعت را خداوند متعال برای بشر ارزانی داشته و بنا است که کماکان در این کره خاکی انسان به تکامل رسیده و زندگی سعادتمندی را داشته باشد.

به گفته وی، باید در طبیعت زیبای کشورمان بتوانیم قدردان این نعمت باشیم و آسیب‌هایی را که تا امروز وارد شده جبران کرده و به کودکان خود آموزش دهیم دوستدار طبیعت باشند.

فرماندار تبریز با اشاره به اینکه امروز با پدیده بسیار نگران کننده خشک شدن دریاچه ارومیه مواجه هستیم، گفت: دولت تدبیر و امید در سرلوحه برنامه‌های خود احیای دریاچه ارومیه را داشته است و حتما شما و من در جریان هستیم که چقدر هزینه و زمان بر و چقدر مشکل است تا دوباره دریاچه ارومیه در عکس‌های ماهواره‌ای به رنگ آبی دیده شود.

شهرتی‌فر با اظهار امیدواری از بارش‌های مناسب در پاییز و زمستان امسال، تاکید کرد: امیدوار هستیم و دعا می کنیم که خداوند متعال نزولات آسمانی را در پاییز و زمستان پیش رو به طبیعت ارزانی داشته و به وسیله بارش های مناسب در مورد دریاچه ارومیه جبران مافات کنیم و در این راه مردم نیز باید همراهی کنند.