انتقال پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز با ۵۰ کیلومتر لوله به دریاچه ارومیه/ تحقق ۶۵ درصدی لوله‌گذاری فاضلاب در تبریز
انتقال پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز با ۵۰ کیلومتر لوله به دریاچه ارومیه/ تحقق ۶۵ درصدی لوله‌گذاری فاضلاب در تبریز

محمدصادق پورمهدی: با توجه به تعهدی که نسبت به احیای دریاچه ارومیه با تامین ۱۷۵ میلیون مکعب آب وجود داشت، تصفیه‌خانه تبریز در این راستا احداث می‌شود. وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف این پروژه، راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز بوده که از نظر بهداشتی کمک شایانی به شهر و زیبایی آن انجام شده است. […]

محمدصادق پورمهدی:

با توجه به تعهدی که نسبت به احیای دریاچه ارومیه با تامین ۱۷۵ میلیون مکعب آب وجود داشت، تصفیه‌خانه تبریز در این راستا احداث می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف این پروژه، راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز بوده که از نظر بهداشتی کمک شایانی به شهر و زیبایی آن انجام شده است.

پورمهدی با اشاره به قرارداد این پروژه، اظهار کرد: مدت قرارداد سه ساله و پیش‌بینی هزینه اجرای طرح با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال بوده که با تلاش همت مسئولان امر در کمتر از سه سال به اتمام خواهد رسید.

وی با ابراز رضایت از پیشرفت کار گفت: از مجموع مدول اول و دوم تصفیه‌خانه تبریز، ۱۲۵ میلیون مکعب پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه انتقال خواهد یافت.

انتقال پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز بعد از تصفیه با ۵۰ کیلومتر لوله به دریاچه ارومیه

معاون عمرانی استانداری استان با بیان اینکه کمیت پساب خروجی تصفیه‌خانه تبریز به میزان حدود ۴ متر مکعب در ثانیه در مدول‌های اول و دوم است، تصریح کرد: این موضوع که در حوضچه آب‌ریز دریاچه ارومیه یکی از اولویت‌های تأمین آب موردنیاز احیای استفاده از پساب خروجی تصفیه‌خانه تبریز است.

وی تأکید کرد: با اجرایی و نهایی شدن طرح، گام موثری در تثبیت و بهسازی محیط زیست منطقه نیز برداشته خواهد شد و همچنین سهم بسزایی در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی در منطقه نیز خواهد داشت.

پورمهدی ادامه داد: این پساب تصفیه شده از طریق خط لوله به طول ۵۰ کیلومتر به دریاچه ارومیه انتقال خواهد یافت که ساخت این خط لوله توسط سازمان آب منطقه‌ای استان در حال انجام است.

۶۵ درصد شبکه‌های فاضلاب تبریز لوله‌گذاری شده است

معاون عمرانی استانداری استان، خاطرنشان کرد: در طول دو سال گذشته ۶۵ درصد شبکه‌های فاضلاب تبریز لوله‌گذاری شده است که در ماه‌های آینده این مقدار به صد درصد خود خواهد رسید.

وی با بیان اینکه از سال ۹۳ به بعد، ۶۵ درصد شبکه‌های فاصلاب تبریز لوله‌گذاری شده است، گفت: این میزان تا قبل از سال ۹۳ در حدود ۴۰ درصد بوده است که رشد چشمگیری ایجاد شده و در ماه‌های آینده به صد در صد نیز خواهد رسید.

پورمهدی با تأکید بر اینکه هر جایی کار و پروژه عمرانی انجام شود، در کنار آن اشتغال نیز خواهد بود، گفت: احداث تصفیه‌خانه تبریز علاوه بر اشتغال جوانان در این مجموعه باعث می‌شود به صورت زنجیره‌وار افراد بیکار ساکن در کنار دریاچه ارومیه نیز اشتغال یابند.

وی یادآور شد: استان آذربایجان‌شرقی با توجه به محدودیت‌های مالی موجود در کشور به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است که از این رو موقعیت‌های اشتغال زیادی را نیز به همراه دارد.