روسیه تنها ناو هواپیمابر خود را برای مبارزه با داعش به دریای مدیترانه اعزام می‌کند
روسیه تنها ناو هواپیمابر خود را برای مبارزه با داعش به دریای مدیترانه اعزام می‌کند

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اعلام کرد این کشور در نظر دارد ناو هواپیمابر «ادمیرال کوزنتسوف» را به منظور تقویت قابلیت‌‌های نظامی نیروهای خود به دریای مدیترانه اعزام کند. بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزیر دفاع روسیه تأکید کرد: «در حال حاضر ناوگان دریایی روسیه در دریای مدیترانه، ۶ ناو جنگی در اختیار دارد که […]

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اعلام کرد این کشور در نظر دارد ناو هواپیمابر «ادمیرال کوزنتسوف» را به منظور تقویت قابلیت‌‌های نظامی نیروهای خود به دریای مدیترانه اعزام کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزیر دفاع روسیه تأکید کرد: «در حال حاضر ناوگان دریایی روسیه در دریای مدیترانه، ۶ ناو جنگی در اختیار دارد که این تعداد، علاوه بر ۴ کشتی رزمی تمامی ناوگان‌های دریایی روسیه است.»

وی افزود: «به منظور تقویت قابلیت‌های نظامی این ناوگان در دریای مدیترانه، در نظر داریم ناو هواپیمابر ادمیرال کوزنتسوف را نیز به منطقه اعزام کنیم».

بنا بر گزارش «نشنال اینترست»، این ناو قرار بود در ماه اکتبر به سواحل سوریه اعزام شود، اما ظاهرا این اعزام به تأخیر افتاده است.

این گزارش افزود، «اگرچه مقامات روسی هنوز اعلام نکرده‌اند علت دقیق تأخیر اعزام این ناو به سواحل سوریه چیست، اما یکی از دلایل احتمالی می‌تواند عدم وجود خلبانان آموزش‌دیده حرفه‌ای برای پرواز با هواپیماهای مستقر روی این ناو باشد.»

این ناو مجهز به دست‌کم ۱۰ جنگنده «سوخو-۳۳» است که این جنگنده‌ها نیز خود به هدف‌یاب‌های بمب‌افکن «اس وی پی-۲۴» مجهیز هستند که این فناوری جدید دقت شلیک بمب‌ها را بسیار بالا برده است.

نیروی هوایی روسیه از سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی عملیات نظامی خود علیه مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه را به درخواست مستقیم «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه آغاز کرده بود