حامیان رییس‌جمهور سابق در آمپاس/ چرا نزدیکان احمدی‌نژاد درباره دیدار او با رهبر انقلاب سکوت کرده‌اند؟
حامیان رییس‌جمهور سابق در آمپاس/ چرا نزدیکان احمدی‌نژاد درباره دیدار او با رهبر انقلاب سکوت کرده‌اند؟

پس از انتشار اخبار غیررسمی از عدم موافقت رهبر معظم انقلاب با کاندیداتوری محمود احمدی نژاد در انتخابات ۹۶، حامیان رییس جمهور سابق کشورمان در شوک عمیقی فرورفته اند. در روزهای اخیر، هیچ یک از حامیان شناسنامه دار احمدی نژاد درباره سرنوشت کاندیداتوری او با قاطعیت اظهارنظر نکرده اند. در این بین البته یکی دو […]

پس از انتشار اخبار غیررسمی از عدم موافقت رهبر معظم انقلاب با کاندیداتوری محمود احمدی نژاد در انتخابات ۹۶، حامیان رییس جمهور سابق کشورمان در شوک عمیقی فرورفته اند.

در روزهای اخیر، هیچ یک از حامیان شناسنامه دار احمدی نژاد درباره سرنوشت کاندیداتوری او با قاطعیت اظهارنظر نکرده اند. در این بین البته یکی دو اظهارنظر لرزان در فضای مجازی منتشر شد که هدف آن ایجاد تردید درباره اصل ماجرای مخالفت رهبر معظم انقلاب با کاندیداتوری احمدی نژاد بود اما وزنه طرف دیگر سنگین تر بود، به گونه ای که هیچ یک از این اظهارنظرها به اندازه متن منتسب به عباس امیری فر، رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در دولت سابق مورد توجه قرار نگرفت.

متن مذکور، پرونده کاندیداتوری احمدی نژاد را بسته و ختم سفرهای استانی او را نیز اعلام کرده و یادآور شده بود که در صورت کاندیداتوری رییس دولت های نهم و دهم، ۱۰ عضو شورای نگهبان با تایید صلاحیت او مخالفت خواهند کرد.

پس از انتشار این متن، فضای یاس و دلسردی در میان هواداران احمدی نژاد گسترده تر شد و هیچ خبر یا اظهارنظر دیگری نتوانست حتی ذره ای این فضا بشکند.

در چند روز اخیر، پاتوق های هواداران احمدی نژاد در فضای مجازی نیز در سکوتی عمیق فرورفته و هیچ بارقه ای از امید در آنها دیده نمی شود. احتمالا امید این حامیان رییس جمهور سابق، به اظهارنظری از سوی شخص احمدی نژاد و یا نزدیکان اوست.

اما مشکل اصلی اینجاست که نزدیکان احمدی نژاد نیز هنوز نتوانسته اند به یک روایت واحد از ماجرای دیدار احمدی نژاد با رهبر معظم انقلاب برسند. ترس اصلی آنها از این است که یک اظهارنظر جدید چه بسا اوضاع را از حالت فعلی هم وخیم تر کند. به طور مثال، تایید دیدار مذکور یا تکذیب انجام آن بی تردید واکنش هایی را در پی خواهد داشت؛ همچنین اظهارنظر درباره محتوای دیدار و آنچه درباره موضع رهبر انقلاب پیرامون کاندیداتوری احمدی نژاد منتشر شده نیز، واکنش های تندتری را در پی خواهد داشت.

به این ترتیب معلوم نیست سرنوشت رییس جمهور سابق کشور که در ماه های اخیر سفرهای استانی خود را دو رقمی هم کرده چه خواهد شد و تصمیم نهایی او برای انتخاباتی که پیش از آغاز او را در آزمون ولایت پذیری قرار داده چیست؛ آزمونی که به اعتقاد بسیاری از اصولگرایان، احمدی نژاد در سال ۹۰ و در دوره خانه نشینی ۱۱ روزه در آن باخته بود.