ارکستر فلارمونیک می‌تواند در معرفی جهانی تبریز تاثیرگذار باشد
ارکستر فلارمونیک می‌تواند در معرفی جهانی تبریز تاثیرگذار باشد

شهردار تبریز هنر موسیقی را به ویژه در منطقه آذربایجان هنری غنی و پربار توصیف کرد.   به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، صادق نجفی در اجرای ارکستر فلارمونیک تبریز حضور یافته و از تلاش‌ رهبر و اعضای این گروه قدردانی کرد.   وی فعالیت‌های این گروه را ارزنده و شایسته تقدیر عنوان کرد و ابراز […]

۹۳۰۱۴t-jpgشهردار تبریز هنر موسیقی را به ویژه در منطقه آذربایجان هنری غنی و پربار توصیف کرد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، صادق نجفی در اجرای ارکستر فلارمونیک تبریز حضور یافته و از تلاش‌ رهبر و اعضای این گروه قدردانی کرد.

 

وی فعالیت‌های این گروه را ارزنده و شایسته تقدیر عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد از پتانسیل هنری این گروه در معرفی تبریز در عرصه های بین المللی بهره‌مند شویم.

 

وی افزود: حضور پررنگ هنرمندان متعهد در دوره‌های مختلف تاریخی بارز بوده است و این هنرمندان هستنددر دوره های مختلف همچون انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سایر دوره ها مفاهیم ارزشی و انسانی را توانستند در ورق های زرین تاریخ به ثبت رسانند.

 

شهردار تبریز همچنین از ارکستر فلارمونیک تبریز خواستار شد تا با پیوند آثار فولکلور به آثار جهانی برای موسیقی فولکلور آذربایجان را در عرصه های جهانی به معرض ظهور و بروز رسانند.

 

نجفی با اشاره به محدودیت مراکز اجرای گروه‌های هنری، اظهار امیدواری کرد، با تکمیل پروژه مرکز همایش‌های خاوران به این مشکل عمده پایان دهد.

 

شهردار تبریز در پایان با اهدای تندیس قلم کاری شده مزین به تصویر عمارت ساعت از رهبر این ارکستر قدردانی کرد.

 

گفتنی است کنسرت ارکستر فلارمونیک تبریز ۲۸ و ۲۹ شهریور با همراهی گروه کر ارک و اجرای قطعه «رکوییم» اثر «ولفانگ آمادئوس موتزارت» درتالار پتروشیمی تبریز اجرا می شود.