برگزاری جشن اکمال دین نبوی در امامزادگان آذربایجان شرقی/ برگزاری نخستین جشنواره استانی موسیقی «عاشیقلار» در تبریز
برگزاری جشن اکمال دین نبوی در امامزادگان آذربایجان شرقی/ برگزاری نخستین جشنواره استانی موسیقی «عاشیقلار» در تبریز

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مصائبی در گفت‌وگو با خبرنگاران، در تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه اجرای برنامه‌های غدیر یک وظیفه و تکلیف است ولی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در برپایی این مراسمات دستورالعمل‌های زیادی دارد که به‌تمامی شهرستان‌ها ابلاغ‌شده است. وی ادامه داد: متناسب با روزشمار دهه ولایت هر شهرستان برنامه […]

۱۳۹۲۰۶۱۳۱۰۳۴۲۶۱۰۳۱۰۹۹۳۹۴حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مصائبی در گفت‌وگو با خبرنگاران، در تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه اجرای برنامه‌های غدیر یک وظیفه و تکلیف است ولی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در برپایی این مراسمات دستورالعمل‌های زیادی دارد که به‌تمامی شهرستان‌ها ابلاغ‌شده است.

وی ادامه داد: متناسب با روزشمار دهه ولایت هر شهرستان برنامه ویژه برای گرامیداشت روز غدیر برگزار می‌کنند که در آن از سخنرانان کشوری، قاریان بین‌المللی و همچنین ایجاد برنامه‌های شاد و متنوع استفاده‌شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، به برنامه‌های جنبی دیگر در روز غدیرخم اشاره کرد و افزود: در این روز طبق برنامه‌های تدارک دیده‌شده، دیدار با خانواده سادات و همچنین تجلیل از برگزیدگان قرآنی از دیگر برنامه‌های جنبی خواهد بود.

برگزاری نخستین جشنواره استانی موسیقی «عاشیقلار» در تبریز

علی محرمی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: انجمن موسیقی آذربایجان شرقی با همکاری اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نخستین جشنواره استانی موسیقی «عاشیقلار» را باهدف صیانت از  فرهنگ و هنر بومی و اصیل منطقه، مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه و  ایجاد زمینه برای گرایش جوانان به‌سوی هنر و موسیقی اصیل و بومی برگزار می‌کند.

وی افزود: ارائه آثار و آهنگ‌هایی که کمتر اجرا می‌شوند و یا در حال فراموشی می‌باشند موردتوجه هیئت انتخاب و هیئت داوران خواهد بود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این جشنواره در سه بخش گروهی، تک‌خوانی و تکنوازی به‌صورت رقابتی برگزار می‌شود و  گروه‌ها فقط با آلات مرتبط ” قوپوز، بالابان، دهل، سرنا، قاوال و قوشا ناغارا ” می‌توانند اثر خود را ارائه کنند.

به گزارش تسنیم، نخستین جشنواره استانی موسیقی «عاشیقلار» ۱۳، ۱۴ و ۱۵ بهمن‌ماه  همزمان با میلاد باسعادت حضرت رسول اکرم (ص) در تبریز برگزار می‌شود.

فلسفه غدیر تکمیل تمامی ادیان الهی است

حجت‌الاسلام علی مصائبی، در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه غدیرخم بحث مختص به یک زمان و مکان مشخصی نیست، اظهار داشت: غدیر خم نقطه عطف تکمیل‌کننده رسالت پیامبراکرم (ص) و همچنین ادامه این رسالت تا قیامت است.

وی ادامه داد: نباید در مراسم‌های غدیر به افراد خاص اشاره شود، بلکه این عید بزرگ مختص افراد خاصی نیست بلکه روز غدیر، روز تبسم به مؤمنین و عید بزرگ مسلمانان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه غدیر، یعنی تداوم ولایت‌الله و ولایت رسول با ولایت مؤمنان است، گفت: ازاین‌رو فرد افضل امیرالمؤمنین است که باید این عنوان را احراز کند، تا اسلام منحرف نشود.

وی در خصوص اینکه واقعه غدیر نقش بسزایی در سرنوشت و تعیین مسیر آینده اسلامی داشته افزود: باید به این مسئله تأکید فراوان شود؛ زیرا اصل و فلسفه غدیر نتیجه زندگی و سعادت بشری را مشخص می‌کند.

حجت‌الاسلام مصائبی در تشریح فلسفه غدیر گفت: با تأمل در این روز می‌توان به نیاز بشر به یک رهبر مدبر و آگاه پی برد تا آن‌ها را از سردرگمی و بی‌هدفی رهایی بخشد.

وی با بیان اینکه تمامی رسالت ادیان و فرستادگان الهی بر مبنای غدیر بوده، افزود: با توجه به روایات و کتب اهل سنت دیده می‌شود آن‌ها نیز غدیر را قبول دارند و همچنین اگر به فلسفه اصلی غدیر بپردازیم متوجه مکمل بودن این روز با رسالت تمامی ادیان الهی خواهیم شد.