علت بیماری و خانه‌نشین شدن بازیگر زن
علت بیماری و خانه‌نشین شدن بازیگر زن

از مدت ها قبل جسته گریخته خبرهایی از بیماری او به گوش می رسید اما به دلیل اینکه نمی خواست بیماری‌اش را رسانه‌ای کند. هیچ کس به طور دقیق نمی‌دانست بیماری‌اش چیست و چه مشکلاتی داشته است. چندی پیش بود که شهره سلطانی در برنامه ای تلویزیونی حاضر شد و به طور صریح از بیماری […]

از مدت ها قبل جسته گریخته خبرهایی از بیماری او به گوش می رسید اما به دلیل اینکه نمی خواست بیماری‌اش را رسانه‌ای کند. هیچ کس به طور دقیق نمی‌دانست بیماری‌اش چیست و چه مشکلاتی داشته است. چندی پیش بود که شهره سلطانی در برنامه ای تلویزیونی حاضر شد و به طور صریح از بیماری و کم کاری‌اش در این دوران صحبت کرد.

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، این بار همه راجع به یک بیماری نادر صحبت می کردند که مشکلات زیادی را برایش به همراه داشت. او به دلیل بیماری خانه نشین شده بود اما با اراده و تصمیم خود توانست بر بیماری اش غلبه کند این روز ها حال او خوب است و خودش عنوان می کند که می خواهد به ادامه فعالیت هایش بپردازد.

بیماری عجیبی گرفتم

بیماری من ناشی از ضعف سیستم ایمنی بدن است که عوارض دیگری هم به بار آورد. در این بیماری بدن به خودش حمله کرده و سلول ها را نابود می کند. وقتی سیستم ایمنی بدنم دچار اختلال شد، با کمبود همه ویتامین ها مواجه شدم با کمبود همه ویتامین ها به خصوص ویتامین های گروه ب، ید و منیزیم، احساس خستگی مفرط و اضافه وزن داشتم. به علاوه ریزش موی شدید و مشکلات تنفسی هم همراه این بیماری برایم به وجود آمد.

زبان وحلقم متورم شده و راه گلویم را هم بسته بود، مشکلات گوارشی، اختلال در عملکرد تیروئید و البته کم خونی هم به دنبال در من به وجود آمد.

بیماری از بازیگری دورم کرد

این بیماری مشکلاتی را در کارم ایجاد کرد، ۹ ماه خانه نشین شدم و از دنیای بازیگری فاصله گرفتم. من که از نوجوانی فعالیت کرده ام برایم سخت بود که روزهای زیادی در خانه بنشینم . کار نکنم. این بود که اضطراب بیشتری هم سراغم آمد. تورم زبان و حلقم باعث شده بود صدایم در نیاید، به راحتی نتوانم صحبت کنم و شاید باورتان نشود بعد از مدتی لکنت زبان هم گرفتم به علاوه چهرام تغییر کرده بود و چاق همشده بودم. در نتیجه دچار شوک فشار روانی شدم که همه اینها افسردگی را هم برایم به دنبال داشت. روزهای سختی را گذراندم اما دیگر نمی خواستم این روزها ادامه پیدا کند گرچه هنوز به طور کلی از این بیماری خلاص نشده ام اما معتقدم تقویت روحیه می تواند روند بهبود را تسریع کند. تصمیم گرفتم خوب باشم و همین کار را هم کردم. من یک سامورایی و مبارز هستم؛ یاد گرفتم زمین بخورم و بلند شوم و دستم را روی زانوی خودم را بگذارم. اگر چه این بار پروسه طولانی شد و زمان برد تا احیا شوم اما به عشق مادرم، خانواده ام و مردم با بیماری ام مبارزه کردم تا دوباره زندگی ام را از نو بسازم.

علت ناشناخته است

دکتر محمد جعفر فردوش، فوق تخصص گوارش، با توجه به علائم ونشانه هایی که شهره سلطانی در برنامه اکسیر به آن اشاره کرد میگوید: این بیماری که با نام آنمی پرمیشز خوانده می شود، یک مشکل نادر است که در افراد بسیار کمی دیده می شود. غلت این بیماری هم تاکنون ناشناخته مانده و نمی توان گفت عامل خاصی سبب به وجود آمدن این بیماری می شود.برخی این بیماری را به استرس یا آلودگی هوا ربط می دهند ولی باید بگویم تاکنون تحقیق دقیقی نتوانسته این موضوع را ثابت کند که آلودگی هوا یا استرس عامل ایجاد این بیماری است.