دولت ریالی به مترو تبریز پرداخت نکرده است/ هزینه ۱۸۰ میلیارد تومانی هر کیلومتر مترو تبریز
دولت ریالی به مترو تبریز پرداخت نکرده است/ هزینه ۱۸۰ میلیارد تومانی هر کیلومتر مترو تبریز

صادق نجفی در نشست مشترک اعضای کمیسیون اجتماعی و نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به این‌که درآمد سرانه آذربایجان‌شرقی، کمتر از میانگین کشوری است، یادآور شد: بودجه شهرداری تبریز در سه سال اخیر، ۲۸۵۰ میلیارد تومان بوده‌است که بخش اعظم آن، صرف حوزه […]

صادق نجفی در نشست مشترک اعضای کمیسیون اجتماعی و نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به این‌که درآمد سرانه آذربایجان‌شرقی، کمتر از میانگین کشوری است، یادآور شد: بودجه شهرداری تبریز در سه سال اخیر، ۲۸۵۰ میلیارد تومان بوده‌است که بخش اعظم آن، صرف حوزه حمل‌و‌نقل می‌شود.

وی افزود: روزانه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار سفر درون‌شهری در تبریز صورت می‌گیرد؛ همین امر موجب شده شهرداری تبریز مهم‌ترین بخش از اهتمام عمرانی خود را متوجه تقویت زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل و توسعه پروژه قطار شهری کند؛ در این راستا، در دو سال گذشته حدود ۹۰۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری تبریز، به پروژه قطار شهرداری تبریز تزریق شده است.

شهردار تبریز یادآور شد: در سه سال اخیر با تعامل شهرداری و شورای اسلامی شهر، هزینه‌ای بالغ بر ۵ هزار میلیارد صرف اجرای پروژه‌هایی شده که هر یک در مدت کمتر از یک سال اجرا شده‌ و زمینه تحول سیمای عمرانی شهر را فراهم کرده‌اند.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت وصول سهم شهرداری از محل جرایم راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و افزود: سال گذشته، از مجموع ۳۶ میلیارد جرایم وصول شده راهنمایی و رانندگی، تنها یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وصول شده و در شش ماه نخست امسال نیز هیچ رقمی وصول نشده است. این در حالی است که تکالیف گسترده‌ای در این خصوص بر عهده شهرداری‌ها گذاشته‌شده است و شهرداری‌ها همواره، مهم‌ترین نهاد خدمتگزار در حمل‌ونقل شمرده می‌شوند.