چرا آقازاده ها مدافع حرم نیستند؟
چرا آقازاده ها مدافع حرم نیستند؟

از زمان ظهور داعش در منطقه و آغاز بحران سوریه و ورود مدافعان حرم ایرانی به این کشور برای جنگ با تروریست ها و متجاوزان، حتی نام یک “آقازاده” به عنوان مدافع حرم دیده نشده است. به گزارش صراط، آمار رسمی تازه ای از تعداد شهدای ایرانی مدافع حرم در سوریه اعلام نشده اما با […]

۳۱۹۵۴۲_۹۱۱از زمان ظهور داعش در منطقه و آغاز بحران سوریه و ورود مدافعان حرم ایرانی به این کشور برای جنگ با تروریست ها و متجاوزان، حتی نام یک “آقازاده” به عنوان مدافع حرم دیده نشده است.

به گزارش صراط، آمار رسمی تازه ای از تعداد شهدای ایرانی مدافع حرم در سوریه اعلام نشده اما با نگاهی به اسامی شهدا، می توان شمار آنها را  حدود چند صد نفر تخمین زد. با این حال، در این لیست نام یکی از فرزندان مسئولین هم دیده نمی شود. گذشته از شهدا، نام آقازاده ها حتی در میان رزمندگان اعزامی هم تا کنون دیده نشده و از آن بدتر اینکه هیچ یک از آنها حتی به زبان، برای پوشیدن لباس رزم و دفاع از حرم اعلام آمادگی نکرده اند.

این در حالی است که به جز اعتقادات مذهبی و لزوم دفاع از حرم اهل بیت (ع)، یکی دیگر از اهداف جنگ با داعش در خارج از مرزهای کشور، برچیدن تروریست ها در همان جاست تا فکر ورود به داخل کشور، لحظه ای به ذهن مواجب بگیران غرب خطور نکند.

نکته قابل تامل اینجاست که بسیاری از پدران این آقازاده ها، که اکنون مناصب بالای سیاسی را دوقبضه کرده اند، ادعای حضور در جبهه های جنگ تحمیلی را دارند. این ادعا در شرایطی است که بسیاری از آنها همزمان سابقه تحصیل در اروپا یا آمریکا را هم داشته اند! در واقع، برخی از این افراد که در زمان جنگ تحمیلی به بهانه تحصیل سر از آمریکا و انگلیس درآورده بودند، مدتی هرچند کوتاه، شاید برای ثبت در تاریخ هم که شده سری به جبهه های نبرد زده بودند(!)، اما آقازاده های این مسئولین، حتی به صورت نمایشی هم که شده حاضر به پیوستن به صف مدافعان حرم نیستند.

غیبت کامل آقازاده ها در صف مدافعان حرم در حالی است که در سال های اخیر هر جا مفسده ای بوده و بوی پول و رانت و اختلاس و حقوق نجومی به مشام می رسیده، نام یکی از آنها به چشم خورده است.