اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به آذربایجان شرقی سفر می‌کنند
اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به آذربایجان شرقی سفر می‌کنند

حسن استوار آذر پیش از ظهر امروز، در پنجاهمین ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان شرقی با موضوع ازدواج جوانان، با اشاره به انتخاب آذربایجان شرقی به عنوان استان پایلوت اجرای اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: این استان به دلیل برنامه‌های اقتصاد مقاومتی جز استان‌های پایلوت قرار گرفته که اقدامات ارزنده‌ای در جهت اعطای تسهیلات به واحدهای […]

۱۳۹۴۰۷۱۴۱۳۵۴۰۱۶۸۰۶۲۴۸۹۱۴حسن استوار آذر پیش از ظهر امروز، در پنجاهمین ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان شرقی با موضوع ازدواج جوانان، با اشاره به انتخاب آذربایجان شرقی به عنوان استان پایلوت اجرای اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: این استان به دلیل برنامه‌های اقتصاد مقاومتی جز استان‌های پایلوت قرار گرفته که اقدامات ارزنده‌ای در جهت اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی در جهت رفع بیکاری و اشتغال‌زایی ارائه‌شده است.

وی افزود: هفته آینده، کمیسیون اجتماعی مجلس میهمان این استان است که باید این فرصت را غنیمت شمرد و در راستای رفع مشکلات اجتماعی اقدام کرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی، در ادامه به آسیب طلاق در کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه طلاق‌های صورت گرفته در استان در شأن جامعه اسلامی آذربایجان نبوده و باید به این مسئله به‌صورت جد ورود کرد.

وی ادامه داد: افزایش طلاق در جامعه به‌عنوان هشداری جدی مطرح است که امیدواریم در زمینه هجمه‌های فرهنگی و عدم توانمندی وضع جامعه اقدامات مؤثری صورت گیرد.

استوارآذر، با بیان اینکه خدمات مشاوره‌ای در استان محسوس و ملموس نبوده است، خاطرنشان کرد: در این مورد باید همه دستگاه‌ها و ارگان دست‌به‌دست هم داده تا از این معضل گذر کنیم.

سن اعتیاد پسران در هشترود به ۱۸ سال رسیده است

معاون فرماندار هشترود، نیز در این جلسه، با اشاره به اینکه امروز جامعه با فزونی جوانان مواجه است، اظهار داشت: یک‌سوم جمعیت را جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال تشکیل داده که افزایش  پدیده جوان می‌تواند موجب تغییرات ترکیب اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه شود.

وی افزود: نسبت جمعیت جوان با افزایش کمی، منجر به افزایش کیفی این طیف از لحاظ تحصیلات عالی، سطح آگاهی و منشأ تحولات اجتماعی و اقتصادی شده است.

طالب پرهیزکار، با اشاره به اقدامات فرمانداری هشترود در سال جاری در این حوزه،گفت: تشکیل کارگروه مرتبط با جوانان با موضوع شناسایی و آسیب شناسایی درزمینه اعتیاد، مهارت‌های زندگی، تشکیل گروه‌های همیار در مورد اشتغال، افتتاح مراکز مشاوره بانوان ازجمله اقدامات صورت گرفته در این شهرستان است.

وی ادامه داد: بررسی معلولیت و آسیب‌های اجتماعی و مشاوره حضوری، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری و ارائه الگوهای هنری، فعال کردن اماکن تأمین فراغت و اماکن ورزشی و همچنین کمک و توسعه دارالقرآن‌ها جهت تأمین بهینه اوقات فراغت در این شهرستان صورت گرفته است.

معاون فرماندار هشترود، یکی از معضلات استان آذربایجان شرقی را کاهش سن اعتیاد عنوان کرد و گفت: متأسفانه سن اعتیاد در شهرستان هشترود در بین پسران به ۱۸ سال رسیده است.

وی با بیان اینکه امسال ۲۸۴ مورد ازدواج در هشترود صورت گرفته است، افزود: میانگین سن ازدواج در این شهرستان در بین پسران ۲۵ الی ۲۹ و در بین دختران ۱۵ تا ۱۹ سال است، که ۱۰ درصد از ازدواج‌ها را دختران زیر ۱۵ سال تشکیل می‌دهند و ۴۵ فقره طلاق در این شهرستان ثبت‌شده است.

پرهیزکار، با بیان اینکه باید به جوانان اهمیت بسزایی داد، یادآور شد: جامعه امروز ما، نیازمند تغییر نگرش به جوانان و ارائه نقش در زمینه‌های مختلف ازجمله اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است.