«میدون میدونه!..چاله میدونه!» / هردم ازاین باغ بری میرسد!
«میدون میدونه!..چاله میدونه!» / هردم ازاین باغ بری میرسد!

اویاقلیق: عکس ها و گزارشات بازی دوستانه سایپا و پرسپولیس نشانگر صحنه های هراسناک و وحشت انگیز در محوطه هواداران است. بطوری که سایت سرخابی خواه کاپ، با کلی تخفیف و تقلیل ، تیتر زده : درگیری وحشتناک در بازی پرسپولیس سایپا!!! (آش او قدر شورودی کی آشپازیندا سسی چیخدی) سعدی در گلستان نوشته که […]

۹(۵)

اویاقلیق: عکس ها و گزارشات بازی دوستانه سایپا و پرسپولیس نشانگر صحنه های هراسناک و وحشت انگیز در محوطه هواداران است. بطوری که سایت سرخابی خواه کاپ، با کلی تخفیف و تقلیل ، تیتر زده : درگیری وحشتناک در بازی پرسپولیس سایپا!!! (آش او قدر شورودی کی آشپازیندا سسی چیخدی)
سعدی در گلستان نوشته که : ترک عادت موجب مرض است و بدخوی هرجا که رود به خوی بد خویش گرفتار است!
خدا رحمت کند سعدی را که اسمش مصلح الدین بود و سعدی تخلص او. نوشته هایش سراسر پند و اندرز است و با گشت و گذار در خاورمیانه ، نکات حکمت آموز را جمع و در نوشته هایش بمردم ارئه نموده است. سعدی تخلص خود را از سعدبن محمداتابک زنگی حاکم تورک منطقه گرفته که طبق وصیت پدرش مخارج تحصیل در نظامیه بغداد و سیاحت و کسب تجربه او را فراهم کرده بود و بقول امروزی ها ، سعدی با بورسیه امیرتورک آن سامان «سعدی» شده است.
درهرحال ، باز هم صدرحمت به سعدی که شاخنامه نژاد پرستانه ننوشته بلکه گلستانی از پندنامه نوشته که در هر زمان و مکانی سخنان حکمت آمیزش قابل استفاده است.
همین عبارت مذکور در اول این مطلب از سعدی، درباره هواداران تیم پرسپولیس کاملا صدق میکند. خلق و خوی و عادت همیشگی تماشاگران تیم دردانه پایتخت را بارها و بارها دیده وشنیده ایم: فحاشی و هتاکی به خودی و غیرخودی/ ضرب و شتم هواداران تیم رقیب / شکستن ماشین هواداران رقیب و میهمان/ دوره کردن هوادار کودک تیم رقیب و ایذاء واذیت آن/ مصرف…. /چاقوکشی/ پرتاب مواد منفجره و الی ماشاء الله، از عادات و خلق وخوی این تیم مدعی فرهنگ و به عبارت صحیحتر «فرجنگ» است!
حضرات ایشان که ورزشگاه اختصاصی تراختور و نهایتا شهر تبریز را برای خود ناامن معرفی میکردند، حرف بی ربطی هم نمی گفتند! چون این دردانه ها، عادت به تشنج و درگیری و زد و خورد دارند و نمیتوانند محیط های آرام و قانونمند را تحمل کنند و در اینگونه مکانها برای خود احساس ناامنی میکنند. در صحنه ای از فیلمی دو خلافکار برای اجرای نقشه شان ، محلی را مشخص میکردند. یکی از آنها محلی را معرفی کرد. دومی مخالفت کرد و گفت: آنجا نا امن است! چون هرلحظه گشت پلیس از آنجا رد میشود!!
حالیا ! ورزشگاههای ما برای اینها ناامن است . چون عادت به درگیری و چاقوکشی دارند و بقول سعدی نمیتوانند ترک عادت کنند!

عزیزان دردانه که درگیری دو بازیکن را پیراهن عثمان کرده بودند، حالیا در بازی دوستانه و بدون تماشاگر تیم رقیب ، برای اینکه نمیتوانسته اند عادت درگیری و ضرب و شتم را با تماشاگران رقیب ترک کنند ، بدو دسته تقسیم میشوند و بجان هم می افتند!!!!!
البته اگر بخواهیم برای این درگیری ها و ضرب و شتم و چاقوکشی هواداران بافرهنگ (فرجنگ ) تیم دردانه مقصری را معرفی و جریمه کنیم تا آقایان کمیته انضباطی و غیرانضباطی هم دشتی کرده باشند، بایستی تیم سایپا را مقصر و خطاکار بدانیم که تماشاگری نداشته است تا دردانه ها به سمت آنها هجوم ببرند و شعار «میدون میدونه!..چاله میدونه!» سر بدهند! و یاد و خاطره فرهنگ چاله میدون را زنده و جاودانه نگه دارند!

۵f520b28-5844-410a-9a57-7633c650448a ۷(۴) ۴۵۷۸a025-1a70-4a02-a85f-80a1b42f78c0 ed18c22a-b75d-48c1-800f-c54f1a05625a

یادداشت از : ساوالان – اردبیل