مشارکت سرمایه‌گذار ایتالیایی در اجرای فناوری‌های مدیریت پسماند تبریز/ تأمین اعتبار پروژه‌های عمرانی در اولویت برنامه‌های مالی شهرداری تبریز
مشارکت سرمایه‌گذار ایتالیایی در اجرای فناوری‌های مدیریت پسماند تبریز/ تأمین اعتبار پروژه‌های عمرانی در اولویت برنامه‌های مالی شهرداری تبریز

به‌ نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی در دیدار با سرمایه‌گذار ایتالیایی، با اشاره به فرصت‌های چشمگیر برنامه‌های خدماتی، اظهار داشت: زمینه‌های همکاری طرفین در نشست زیست‌محیطی میلان بررسی‌شده و امروز به مرحله مطالعاتی و اجرایی پایلوت رسیده است. وی تصریح کرد: همکاری‌های طرفین باید وارد حوزه اقدام و عمل شود؛ در این […]

ببه‌ نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی در دیدار با سرمایه‌گذار ایتالیایی، با اشاره به فرصت‌های چشمگیر برنامه‌های خدماتی، اظهار داشت: زمینه‌های همکاری طرفین در نشست زیست‌محیطی میلان بررسی‌شده و امروز به مرحله مطالعاتی و اجرایی پایلوت رسیده است.

وی تصریح کرد: همکاری‌های طرفین باید وارد حوزه اقدام و عمل شود؛ در این صورت قطعاً منافع هر دو طرف تأمین خواهد شد.

شهردار تبریز، یادآور شد: سرمایه‌گذار ایتالیایی با توجه به سوابق موفقی که دارد، می‌تواند به ارتقای شاخص‌های زیست‌محیطی و تقویت جلوه‌های ظاهری تبریز کمک کند.

انریکو فائدو، سرمایه‌گذار ایتالیایی نیز در این جلسه با تقدیر از شهردار تبریز، گفت: شناخت خوبی از ظرفیت‌ها و برنامه‌های توسعه شهر تبریز داریم و بر این اساس امیدواریم حضور موفقی در برنامه‌های خدماتی و زیباسازی تبریز داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اساس برنامه‌های ما تولید انرژی نو از پسماند در محل تولید زباله، حذف هزینه حمل‌ونقل و پردازش زباله و ارائه الگوهای موفق زیباسازی در شهر تبریز خواهد بود.

تأمین اعتبار پروژه‌های عمرانی، در اولویت برنامه‌های مالی شهرداری تبریز

مظفر سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به محدودیت‌های مالی و وضعیت اقتصادی عموم شهرداری‌ها کشور، اظهار داشت: علی‌رغم این وضعیت، حوزه معاونت مالی و اداری شهرداری تبریز ضمن پرداخت به‌موقع حقوق و مزایای کارکنان و کارگران، تمام تلاش خود را با اولویت تأمین اعتبار پروژه‌های عمرانی در پیش‌گرفته است.

وی از تشکیل کمیته درآمد در شهرداری تبریز خبر داد و افزود: این کمیته، با حضور شهرداران مناطق دوازده‌گانه، راهکارهای مؤثر کسب درآمد پایدار، بهینه‌سازی هزینه‌ها و تحلیل مشکلات  و فرصت‌های مالی مناطق را موردتوجه قرار خواهد داد.

معاون اداری و مالی شهردار تبریز، مدیریت هزینه، انضباط مالی، نظارت‌های مستمر بر اجرای برنامه‌های بودجه محور، تلاش و همت سازمانی، پیگیری برنامه‌های مشارکتی و راهکارهای جذب درآمد پایدار را ازجمله معیارهای بررسی روند تحقق بودجه عنوان کرد.

وی از کسب رتبه تحقق نخست تحقق بودجه توسط شهرداری منطقه ۲ تبریز در بین مناطق دوازده‌گانه در پنج ماه نخست سال جاری خبر داد و فزود: با بررسی معیارهای مختلف تحقق بودجه در بین مناطق دوازده‌گانه، در پنج ماه نخست امسال، شهرداری منطقه ۲ رتبه نخست را از آن خود کرده است.

سلیمانی تأکید کرد: هدف نهایی برنامه‌های شهرداری در عموم حوزه‌ها ازجمله معاونت مالی و اداری، تکریم ارباب‌رجوع و جلب خوشنودی شهروندان است.

آغاز عملیات آماده‌سازی توقفگاه اتوبوس‌رانی در شرق تبریز

شمس الله فیروزیان در بازدید از محل جدید توقفگاه اتوبوس‌رانی در شرق تبریز با اشاره به آغاز عملیات آماده‌سازی توقفگاه اتوبوس‌رانی در شرق تبریز، اظهار داشت: این توقف گاه در راستای اجرای استراتژی کایزن(بهبود مستمر) در حال ساخت و اجرای عملیات است.

وی افزود: این توقف گاه یکی از نیازهای اصلی شرکت واحد اتوبوس‌رانی بوده و با احداث ابنیه‌های ضروری و مورد نیاز برای سوخت‌گیری، تعویض روغن، نگهداری، تعمیر و سرویس اتوبوس‌ها در اسرع وقت مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت واحد تبریز و حومه، خاطرنشان کرد: این طرح در زمینی به مساحت ۲ هکتار برای توقف بخشی از ناوگان فعال در این محدوده بوده  که به جهت  تمرکززدایی توقف ناوگان حمل‌ونقل اتوبوس‌رانی در میدان آذربایجان و همچنین رعایت پدافند غیرعامل  در حال اجرا می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه با آغاز به کار این توقفگاه در شرق تبریز، افزود: میزان تردد اتوبوس‌های میدان بسیج  در معابر کاسته شده و این امر سبب کاهش مصرف سوخت، پایین آمدن میزان استهلاک ناوگان خواهد گردید.

به گزارش تسنیم، با احداث این توقفگاه در شرق تبریز توسط شهرداری منطقه ۵ تبریز بخشی از اتوبوس‌های شرق، شمال شرق و جنوب شرق ناوگان حمل‌ونقل عمومی در این محل استقراریافته و روزانه درمجموع به میزان ۲۰۸ کیلومتر به استعداد ۶۵ دستگاه اتوبوس  کاهش تردد در معابر سطح شرایط شهر خواهند داشت.