شناسایی ۴۶۰ پروژه نیمه‌تمام آذربایجان شرقی برای واگذاری به بخش خصوصی
شناسایی ۴۶۰ پروژه نیمه‌تمام آذربایجان شرقی برای واگذاری به بخش خصوصی

محمدصادق پورمهدی عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی که با حضور معاون اول رئیس جمهور در سالن همایش‌های اداره کل استاندارد برگزار شد، با بیان اینکه بیش از ۶ هزار طرح در طول سه سال اخیر با اعتبار ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است اظهار داشت: مدیریت […]

۱۳۹۴۰۴۲۰۱۶۱۲۰۴۹۵۰۵۶۷۷۷۱۴محمدصادق پورمهدی عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی که با حضور معاون اول رئیس جمهور در سالن همایش‌های اداره کل استاندارد برگزار شد، با بیان اینکه بیش از ۶ هزار طرح در طول سه سال اخیر با اعتبار ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است اظهار داشت: مدیریت استان در پروژه‌های مختلف از ظرفیت خیرین، اعتبارات دولتی و توان شهرداری‌ها استفاده کرده است.

وی با اشاره به اینکه تبریز یکی از شهرهایی است که از حاشیه نشینی رنج می‌برد، افزود: بیش از یک هزار واحد مسکونی برای جابه‌جایی حاشیه‌نشینان تبریز در دست احداث است و به زودی افتتاح خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد برای مصوبات سفر ریاست جمهوری در دو سال ۹۴ و ۹۵ اعتبار پیش‌بینی شده بود، گفت: برای هر سال ۵۰۰ میلیارد در تصویب شده بود که با وجود تخصیص ۵۰ درصدی این بودجه، پروژه‌ها به صورت میانگین بیش از ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و منتظر تخصیص بودجه نماندیم.

پورمهدی از شناسایی ۴۶۰ پروژه نیمه تمام برای واگذاری به بخش خصوصی خبر داد و ابراز داشت: اغلب این پروژه‌ها خارج از ماده ۲۷ آماده واگذاری شده تا به سرعت جهت بهره برداری مردم مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه یک درصد اعتبارات پروژه‌های دولتی از استان تأمین شده و ۹۹ درصد به صورت ملی است، خاطر نشان کرد: اختیارات و مدیریت این پروژه‌ها از پایتخت است و دستگاه‌های مرکزی علاقه‌ای به دخیل کردن استان‌ها در پروژه‌ها ندارند، لذا پیشرفت آنها به کندی پیش می‌رود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از رویکرد مدیریتی پایتخت در پروژه‌های ملی مستقر در استان‌ها‌ تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید در دستگاه‌های مرکزی اجرا شود، ما در استان با تمام توان کار می‌کنیم ولی مرکز اعتمادی به استان ندارد و مرکز مدیریت آن را برعهده دارد.

وی وضعیت نهایی دریاچه ارومیه را یادآور شد و افزود: ارتفاع آب دریاچه ارومیه ۵۶ سانتی‌متر افزایش یافته و حدود یک میلیارد متر مکعب نیز به حجم آب افزوده شده است.

پورمهدی در پایان برخی موانع موجود بر سر راه اجرای پروژه‌های عمرانی استان را یادآور شد و گفت: دولت در سال پایانی موانع اجرای پروژه‌ها را بردارد.