پیش بینی شده با بهره‌برداری از طرح تولید الیاف شیشه‌ای برای حدود ۴۳۰ نفر زمینه اشغال فراهم شود. برای بهره برداری کامل این طرح نیز نزدیک به ۳ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که این رقم ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه ثابت و ۱۶۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش خواهد […]

پیش بینی شده با بهره‌برداری از طرح تولید الیاف شیشه‌ای برای حدود ۴۳۰ نفر زمینه اشغال فراهم شود.

برای بهره برداری کامل این طرح نیز نزدیک به ۳ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که این رقم ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه ثابت و ۱۶۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش خواهد بود.

با آغاز به کار این مجموعه شاهد تولید سالانه ۳۰ هزار تن الیاف شیشه در کشور خواهیم بود که در صنایع پتروشیمی، ساختمانی، شیمیایی، نفت گاز، آب و فاضلاب، حمل و نقل ریلی، دریایی، هواپیمایی و زمینی و صنعت خودروسازی کاربرد دارد.

این مجموعه در فضایی ۱۰۰ هزار مترمربع و باز زیربنای ۴۰ هزار متر مربع احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت گسترش الیاف شیشه مرند در این باره گفت: این کارخانه در قالب کنسرسیومی متشکل از شرکت توسعه‌ای (سی ان بی ام) و شرکت (سی نوما) از چین و شرکت گسترش الیاف شیشه مرند در پروسه زمانی ۲۴ ماهه احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید.

داود اجاقی با اشاره به ضمانت ۱۰ ساله این کارخانه افزود: براساس این قرارداد طرف خارجی متعهد است تامین دانش فنی و تکنولوژی، طراحی و مهندسی پایه و تفصیلی، تجهیزات، ساخت و ساز، تاسیس و نصب، پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی، آزمایش عملکرد و آموزش در این مدت انجام دهد مهم‌تر اینکه پیمانکار باید ۳۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز کارخانه را از داخل کشور تامین کند.

وی با تاکید بر اینکه الیاف شیشه هیچ گونه آلایندگی زیست محیطی نداشته و در نوع خود از پرکاربردترین الیاف به‌ویژه در برابر خوردگی است، اظهار داشت: با توجه به واردات سالانه حدود ۵۰ هزار تن الیاف شیشه برای مصارف واحدهای مختلف صنعتی، با راه‌اندازی این کارخانه بخش قابل توجهی از نیاز کشور در داخل تامین خواهد شد.