روحانی از همه چیز گفت جز معیشت مردم/ دولت اگر کاری جز برجام نکرده بود، برای دستاورد سه ساله‌اش کافی بود!
روحانی از همه چیز گفت جز معیشت مردم/ دولت اگر کاری جز برجام نکرده بود، برای دستاورد سه ساله‌اش کافی بود!

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت اگر کاری جز برجام نکرده بود، برای دستاورد سه ساله‌اش کافی بود، گفت: اینکه دیپلمات‌های ما موفق شدند قطعنامه‌های سازمان ملل را لغو کنند، برای تاریخ کشور ما بس است. حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در مراسم اختتامیه جشنواره شهید رجایی که در سالن اجلاس سران برگزار […]

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت اگر کاری جز برجام نکرده بود، برای دستاورد سه ساله‌اش کافی بود، گفت: اینکه دیپلمات‌های ما موفق شدند قطعنامه‌های سازمان ملل را لغو کنند، برای تاریخ کشور ما بس است.

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در مراسم اختتامیه جشنواره شهید رجایی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، درباره مشکلات اصلی جامعه سخنی به میان نیاورد.

روحانی در حالی آنچه را دستاوردهای سه ساله دولت می نامید، برشمرد که هیچ اشاره‌ای به وضعیت اقتصادی مردم، بیکاری جوانان و رکود بازار نکرد.

این در حالی است که شعار اصلی او در انتخابات در ارتباط با مسائل اقتصادی بود.

روحانی گفت: نظام اداری ما از لحاظ سیستمی ایراد دارد. در این بین هرچه می‌توانیم باید رقابت ایجاد کنیم.

وی افزود: امضای طلایی درست نکنیم چراکه فسادآفرین و مشکل‌آفرین است. با بگیر و بند و اینها فساد حل نمی‌شود، باید با ریشه‌های فساد برخورد کنیم.

روحانی ادامه داد: اگر کسی جایی حقوق غیرعادلانه گرفت، فکر نکنیم که باید در قوه قضائیه صف درست کنیم و چوب و شلاق بیاوریم.. اول از چوبه دار شروع می‌کنیم و بعد پایین می‌آییم! باید ابتدا قانون را درست کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: تا زمانی که در کشور ما قوانین شفاف نیست، پرداخت‌ها شفاف نیست، تا زمانی که در کشور بخش‌های خصولتی وجود دارد بدانیم فساد هم خواهد بود و حل نمی‌شود. ما باید سیستم را از بنیان اصلاح کنیم.

وی در ادامه پیرامون اقدامات دولت در سه سال گذشته گفت: اگر دولت کاری نکرده بود در این سه سال جز برجام؛ برجام یعنی ما قدرت سیاسی‌مان را به رخ دنیا کشیدیم. اینکه دیپلمات‌های ما موفق شدند قطعنامه‌های سازمان ملل را لغو کنند، برای تاریخ کشور ما بس است.

روحانی ادامه داد: کدام کشور بوده است که ۷ قطعنامه فصل هفتمی شورای امنیت را بدون اینکه یک روز اجرا کند، با قدرت دیپلماسی آن‌ها را لغو کند؟ امروز دیوار تحریم‌ها خراب شده است و شرایط بانکی و نقل و انتقال پول، سرمایه‌گذاری حداقل سهل‌تر و آسان‌تر شده است. اگر ۱۰۰ مشکل وجود داشت امروز ۹۰ تای آن حل شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه چرا عده‌ای به امید مردم لطمه می زنند، گفت: چرا عده‌ای با پول بیت‌المال  و روزنامه و خبرگزاری که از بیت‌المال است امید مردم را تضعیف می‌کنند؟ مگر ما دشمن مردم و مملکت هستیم؟

وی خاطرنشان کرد: بعنوان هدیه دولت برای مسکن اولی‌ها اعلام می‌کنم بهره‌ای که برای تسهیلات وام مسکن اعلام شده بود، ۱۱ درصد بود و امروز این یک رقمی اعلام می‌شود. سود تسهیلات برای بافت‌های فرسوده ۸ درصد و برای غیر بافت‌های فرسوده ۹٫۵ درصد اعلام می‌‌شود.