دیدار تراکتورسازی و پرسپولیس فینال زودرس است/ گسترش فولاد نیاز به این همه تغییر نداشت
دیدار تراکتورسازی و پرسپولیس فینال زودرس است/ گسترش فولاد نیاز به این همه تغییر نداشت

پیشکسوت فوتبال تبریز معتقد است مصاف تراکتورسازان و پرسپولیس فینال زودرس لیگ فوتبال ایران است.   کاظم محمودی ؛ به ارزیابی سه تیم تبریزی حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران پرداخت.   * تراکتورسازی شانس اول قهرمانی است تراکتورسازی امسال خیلی خوب بسته شده است. آنها به نظرم شانس اول قهرمانی هستند. این تیم با […]

۹۱۶۴۴t.JPGپیشکسوت فوتبال تبریز معتقد است مصاف تراکتورسازان و پرسپولیس فینال زودرس لیگ فوتبال ایران است.

 

کاظم محمودی ؛ به ارزیابی سه تیم تبریزی حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران پرداخت.

 

* تراکتورسازی شانس اول قهرمانی است

تراکتورسازی امسال خیلی خوب بسته شده است. آنها به نظرم شانس اول قهرمانی هستند. این تیم با تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه پای به میدان می‌گذارد و امیدوارم بتواند بالاخره یک قهرمانی لیگ برتر را به مردم تبریز هدیه دهد. مدیریت آجرلو در این تیم می‌تواند نقش به سزایی داشته باشد و عملکرد تهاجمی این تیم در بازی‌های گذشته نوید یک مدعی قهرمانی را می‌دهد.

 

* قلعه‌نویی حواشی را جمع می‌کند

اینکه احتمال دهیم حضور بازیکنان بزرگ در تراکتورسازی می‌تواند این تیم را به حاشیه ببرد، در کلیات حرف درستی است ولی من فکر می‌کنم قلعه‌نویی چون در استقلال، سپاهان و تیم ملی با بازیکنان بزرگ کرده است، می‌تواند حواشی را جمع کند و با مدیریتش مانع از بروز هرگونه مشکلی شود.

 

* دیدار تراکتورسازی و پرسپولیس فینال زودرس است

تراکتورسازی و پرسپولیس مدعیان اصلی قهرمانی هستند هرچند که تراکتور را مدعی‌تر می‌دانم. مصاف آنها فینال زودرس است و متاسفانه یادگار امام نمی‌تواند میزبان این بازی باشد. من فکر می‌کنم این مسئله به ضرر تراکتور است. آنها مجبورند با تعداد کمتری از یار دوازدهم خود به مصاف پرسپولیس بروند.

 

* هدف ماشین‌سازی باید ماندن در لیگ باشد

رسول خطیبی و تیم جوانش لیگ را خیلی خوب شروع کردند. خیلی از بازیکنان ماشین سازی دفعه اولشان است که در لیگ برتر بازی می‌کنند ولی پتانسیل بالایی دارند. شاکله اصلی این تیم بومی است و معتقدم چون سال نخست حضورشان در لیگ برتر است، باید هدفشان ماندن در لیگ برتر باشد هرچند که توانایی به پایان رساندن لیگ با عنوان تک رقمی را هم دارند.

 

* ماشین‌سازی استرسی مقابل استقلال ندارد

دو تیم استقلال و ماشین‌سازی درحالی به مصاف هم می‌روند که شرایط متفاوتی دارند. همه از استقلال انتظار قهرمانی دارند و آنها استرس بالایی را در مقابل ماشین سازی تحمل می‌کنند. این استرس روی ماشین سازی نیست و برعکس شاگردان خطیبی انگیزه بالایی هم دارند. استرس استقلالی‌ها می‌تواند به ضرر آنها تمام شود و معتقدم آبی‌های پایتخت کار سختی برابر ماشین‌سازی دارند.

 

* گسترش فولاد نیاز به این همه تغییرات نداشت

گسترش فولاد لیگ را خوب شروع نکرد. آنها در سال‌های اخیر اگر نتیجه نمی‌گرفتند در بازی کردن خیلی عالی کار می‌کردند ولی امسال چنین چیزی را از آنها ندیده‌ایم. شاید دلیل اصلی این مسئله تغییرات زیاد آنها باشد. البته کمالوند در سال‌های اخیر در هفته‌های نخست تیمش خوب نتیجه نگرفته و آرام آرام به روند خوبش رسیده ولی معقتدم که گسترشی‌ها نیاز به این همه تغییر نداشتند. این تیم به معنای واقعی کلمه حرفه‌ای است و سمندر به همراه زنوزی برای این تیم زحمات زیادی می‌کشند. امیدوارم شرایط آنها به وضعیت مطلوب برگردد چون پتانسیل حرفه‌ای خوبی پشت این تیم قرار دارد.