آمادگی فرماندار تبریز برای بحث و گفت‌وگو با منتقدان شورای شهر
آمادگی فرماندار تبریز برای بحث و گفت‌وگو با منتقدان شورای شهر

رحیم شهرتی‌فر در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: تبریز زیباترین، تمیزترین و فعال‌ترین شهر کشور در حوزه‌های عمرانی و خدماتی است که این امر به فعالیت‌ها و خدمات گستره عزیزان شهرداری برمی‌گردد. شهرتی فرد گفت: از مجموعه فعالیت‌های شهرداری با قاطعیت دفاع می‌کنم؛ متأسفانه فعالیت‌های ارزشمند این عزیزان در فضای ماه‌های اخیر گاه مورد […]

۱۳۹۲۱۱۲۸۰۰۰رحیم شهرتی‌فر در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: تبریز زیباترین، تمیزترین و فعال‌ترین شهر کشور در حوزه‌های عمرانی و خدماتی است که این امر به فعالیت‌ها و خدمات گستره عزیزان شهرداری برمی‌گردد.

شهرتی فرد گفت: از مجموعه فعالیت‌های شهرداری با قاطعیت دفاع می‌کنم؛ متأسفانه فعالیت‌های ارزشمند این عزیزان در فضای ماه‌های اخیر گاه مورد غفلت قرار گرفت.

وی اضافه کرد: مجموعه دولت در کنار شورای شهر، اهداف خدمتگزاری و آبادانی شهر را پیگیری می‌کند.

فرماندار تبریز یادآور شد: در حال ورود به آخرین سال فعالیت شورای چهارم هستیم؛ البته دوره یکساله نیز، فرصت مهمی برای خدمتگزاری است. امیدواریم ورود اعضای جدید، زمینه تزریق روح و تفکر و انرژی جدید به مجموعه شورا شود.

شهرتی‌فر خاطرنشان کرد: متأسفانه گاهی تر و خشک‌گاهی با هم می‌سوزند و مجموعه خدماتی که ارائه می‌شود گاه در فضای آلوده و سیاست‌زده، با برخی هجمه‌ها و بی‌انصافی‌ها همراه شده و نادیده گرفته می‌شود.

وی اظهار داشت: حوادثی که در شورا و شهرداری روی داد، یک روند قضایی داشته و امیدواریم بر اساس معیارهای قانونی رسیدگی شده و هر کس در هر موقعیتی، تابع قانون باشد و با مجازات عادلانه رفتار شود.

فرماندار تبریز تأکید کرد: نباید این موضوع، باعث تبلیغات سوء در خصوص خدمات شورا، شهرداری و مجموعه مدیریتی استان شوند.

فرماندار تبریز با بیان این‌که اغراض سیاسی با برخوردهای صادقانه، همواره تفکیک داده می‌شوند و نباید از آب گل آلود ماهی گرفته شود، متذکر شد: از جمله مواردی که در ماه‌های اخیر مورد بهره‌برداری قرار گرفت، شیوه برخورد فرمانداری تبریز بود؛ با این حال، امروز برای همگان ثابت شد که نیت ما توجه به مُر قانون، بدون تاثیرپذیری از تبلیغات سیاسی است و حتی هیأتی که از مجلس شورای اسلامی در تبریز حضور داشت نیز این موضوع را بررسی و تأیید کرد.

وی تصریح کرد: رئیس محترم این هیأت، در موقع خروج از تبریز با رسانه‌ها مصاحبه کرد و گزارش کتبی به کمیسیون شوراهای مجلس ارایه داد. با این حال، تعجب‌برانگیز است که برخی‌ برخلاف این گزارش، اقدامات فرمانداری را زیر سؤال می‌برند.

فرماندار تبریز با اشاره به روند قانونی حضور و غیبت چهار عضو پیشین در شورا گفت: تا زمانی که کیفرخواست صادر نشده بود، موضوع غیبت اعضا مطرح بود و به محض صدور کیفرخواست، بر اساس مفاد قانونی، تعلیق چهار عضو، بدون هیچ وقفه‌ای صادر شد. امیدواریم سریعاً دادگاه تشکیل شوند و هر کس به فراخور مستندات، محاکمه شود.

شهرتی‌فر اظهار داشت: آن‌چه که ثابت شد این است که بر اساس آمار، مصوبات شورا بر اساس قانون در شورا بررسی می‌شود و هر جا نافی قانون بود به شورا یا هیأت حل اختلاف برگردانده می شود؛ هر جا انتقاد سازنده‌ای بوده، مورد بررسی قرار گرفته که البته این انتقادات، ربطی به تخریب‌ها علیه دولت تدبیر و امید ندارد.

وی خاطرنشان کرد: هر منتقدی اعم از مردم، نمایندگان و مسؤولان، مستندات شورای شهر را مشکل‌دار بدانند، حاضریم بحث کنیم. اما بنده اطمینان می دهم که در تعامل با شورا، پیرو قانون و نظرات کارشناسی بوده‌ایم.