قدرت در شورای شهر چرخشی باشد/ علی البدل ها در بدترین زمان ممکن می‌آیند
قدرت در شورای شهر چرخشی باشد/ علی البدل ها در بدترین زمان ممکن می‌آیند

“رسول درسخوان” ، با اشاره به انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر تبریز، اظهار کرد: اعضای علی البدل در حالی از فردا کارشان را شروع می‌کنند که بلافاصله بعد از تحلیف باید در انتخابات شرکت کنند و زمان کافی برای تصمیم و شاید هم برای کاندیدا شدن ندارند. وی در پاسخ به این سئوال که پیش […]

download (1)“رسول درسخوان” ، با اشاره به انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر تبریز، اظهار کرد: اعضای علی البدل در حالی از فردا کارشان را شروع می‌کنند که بلافاصله بعد از تحلیف باید در انتخابات شرکت کنند و زمان کافی برای تصمیم و شاید هم برای کاندیدا شدن ندارند.

وی در پاسخ به این سئوال که پیش بینی‌تان از ترکیب اعضای هیأت رئیسه چه چیزی است؟ گفت: باتوجه به اینکه در تبریز حضور ندارم و با همکاران هم صحبت نکردم، ترکیب هیأت رئیسه در سال چهارم را نمی‌توانم پیش‌بینی کنم.

وی ادامه داد: خود من هنوز تصمیمی برای حضور مجدد در هیأت رئیسه نگرفته‌ام، اگر همکاران بخواهند، کاندیدا می‌شوم.

این عضو هیأت رئیسه شورای شهر تبریز عملکرد شورا در سال سوم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: معتقدم ضعف کلی شورای چهارم در سال سوم هم وجود داشت، با این حال قدم‌های مثبتی در راستای افزایش سلامت اداری و الکترونیکی کردن امورات انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه دیدگاه ها نسبت به شورای شهر دموکراتیک نیست، بیان کرد: با اینکه شورا نهاد مستقلی است، اما مسئولان در رفتار تنها با رئیس شورا ارتباط برقرار می‌کنند و اصلاً به دیگر اعضاء توجه نمی‌کنند، به عنوان مثال هیأتی از مجلس برای بررسی وضعیت شورای شهر به تبریز سفر کرده بود، اما تنها به برگزاری جلسه با رئیس شورا اکتفا کردند.

درسخوان تأکید کرد: بنده ایراد را در آقای دبیری نمی‌بینم، بلکه بستر به شکلی است که همه فکر می‌کنند رئیس شورا که وظیفه هماهنگی جلسات را برعهده دارد، همه کاره است و بقیه اعضاء نقشی ندارند. باید دید مسئولان از مجلس گرفته تا دولت نسبت به شورا تغییر کرده و شاهد یک تحول فرهنگی باشیم.

وی در پایان اظهار کرد: بارها به رئیس شورا هم گفته‌ام، بهتر است قدرت در شورا چرخشی باشد و از پتانسیل تمام نخبگان در هیأت رئیسه استفاده کنیم.