اخیراً عربستان سعودی و اسرائیل به پشتیبانی آمریکا برای جلوگیری از نفوذ و قدرت ایران در منطقه به اقداماتی روی آورده‌اند که قطعاً در آینده بسیار به ضرر آنها تمام خواهد شد. عربستانی که تاریخ ثابت کرده است هیچگاه موافق و دلسوز کردها نبوده و همواره دشمن این قوم اصیل ایرانی بوده است اما الان […]

اخیراً عربستان سعودی و اسرائیل به پشتیبانی آمریکا برای جلوگیری از نفوذ و قدرت ایران در منطقه به اقداماتی روی آورده‌اند که قطعاً در آینده بسیار به ضرر آنها تمام خواهد شد.

عربستانی که تاریخ ثابت کرده است هیچگاه موافق و دلسوز کردها نبوده و همواره دشمن این قوم اصیل ایرانی بوده است اما الان کاسه داغ تر از آش شده و با تحریک گروهای ضدانقلاب کردی و گروه‌های تکفیری درصدد ایجاد ناامنی در مناطق مرزی ایران به ویژه استان کردستان است تا به خیال خود، به اهداف مورد نظرش برای ضربه زدن به ایران دست پیدا کند.

درگیرى و ایجاد مناقشات در شهرهای کردنشین ایران از طریق گروهک‌های ضدانقلاب، تحریک بلوچ‌ها به جدایى‌طلبى و تلاش براى ایجاد ناامنى در ایران از طریق داعش، از جمله مواردی است که حکومت آل‌سعود بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده و در این مسیر حمایت‌های اسرائیل و آمریکا را نیز پشت سر خود احساس می‌کند.

تسلیح گروهک‌های ضدانقلاب در استان کردستان توسط عربستان و همچنین حمایت از گروه‌های تکفیری برای ایجاد ناامنی در این استان و برخی استان‌های دیگر، تا آنجا برای دولتمردان عربستانی نگران کننده شده است که در این خصوص چند ماه پیش هم ولیعهد سابق عربستان سعودی در اظهاراتی بی‌سابقه، در خصوص پیامدهای اقدام کشورش در تسلیح گروه‌های مخالف ایران ابراز نگرانی کرده بود.

با این وجود، سران دولت عربستان بارها در جلسات و نشست‌های رسمی اعلام کرده‌اند پول و تسلیحات لازم براى آغاز عملیات ضد ایران را تأمین خواهند کرد به شرط اینکه این گروه‌های تروریستی مخالف ایران با هم متحد شوند و بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی نیز بر این باورند که این اتحاد با محوریت منافقین در حال ایجاد است.

حال که ماهیت دشمنان روزبه‌روز برای مردم ایران روشن‌تر مى‌شود، دشمن‌شناسى و بصیرت مردم و مخصوصا مسؤولان در این برهه از زمان بیش از پیش ضرورى است.

فتنه تروریست، ساخته و پرداخته آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستى است و داعش و گروهک‌های ضدانقلاب؛ کومله، دموکرات و پژاک با دلارهای نفتی عربستان و نقشه‌های شیطانی آمریکا و رژیم صهیونیستی دست به کشتار مردم بى‌گناه کشورهای اسلامی از جمله سوریه و عراق زده است و اخیرا نیز در صدد هستند که این فتنه را به مرزهای ایران بکشانند.

در واقع می‌توان گفت، گروه‌هاى تروریستى توسط خود آمریکا، اسرائیل و عربستان ایجاد و تقویت مى‌شوند و پشتوانه گروه‌هاى تروریستى، همین کشورها هستند و این مسئله همواره در طول تاریخ بر مردم ایران و جهان ثابت شده است.

یکى از بهترین نشانه‌هایی که ثابت مى‌کند عربستان بخشى از برنامه آمریکا براى ناامن کردن منطقه است، نزدیکى بی‌چون و چرای ریاض به تل‌آویو و حرص و شتابی است که هر دو طرف براى تشکیل یک جبهه واحد منطقه‌اى از خود نشان مى دهند و قطعاً آمریکا اهمیت این موضوع را درک کرده و واقف است که شکل‌دهى یک مکانیسم مهار منطقه‌اى قدرتمند، بار این کشور را برای مقابله با ایران سبک می‌کند.

به وضوح قابل مشاهده است که یکى از مهم‌ترین نتایج نزدیکى سعودی‌ها با اسرائیل و به فرماندهی آمریکا، آغاز حجم انبوهى از تحرکات است که بى‌‌هیچ ابهامى ثابت مى‌کند این ائتلاف جدید قصد دارد فاز جدیدى از عملیات نیمه‌سخت علیه ایران را که هدف اصلى آن سرایت‌دادن ناامنى‌هاى منطقه به داخل ایران است، آغاز کند.

پیروزى‌هاى میدانى بسیار تعیین‌کننده مقاومت در منطقه، آمریکایى‌ها و رژیم سعودی را به این باور رسانده که ایران را در سوریه، عراق و یمن نمى‌توان شکست داد و تنها راهی که می‌تواند حرکت روبه جلو ایران را کُند کند و اوضاع امنیتی ایران را با بحران مواجه سازد ایجاد ناامنی در داخل این کشور است و بر روی این موضوع نیز حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.

شواهد این موضوع که عربستان درصدد ناامن کردن اوضاع داخلی ایران است آنقدر زیاد است که با یک تحلیل ساده می‌توان به این نتیجه رسید و در همین راستا نیز ترکى فیصل از نزدیکان محمد بن‌ سلمان، در یک نشست بزرگ گروهک تروریستى منافقین که با لابی آل سعود در فرانسه برگزار شد، گفته بود «هدف عربستان سعودى براندازى نظام ایران است».

بعد از این اعلام حمایت رژیم آل سعود، گروهک‌های کومله و دموکرات در کردستان که سال‌ها هیچ تحرکى در این منطقه نداشتند  چند حمله ایذایى علیه مردم بی‌گناه این منطقه در شهرهای سروآباد، مهاباد و مریوان انجام دادند و در نهایت نیز عوامل این اقدامات تروریستی توسط نیروهای سپاه به هلاکت رسیدند.

چند ماه پیش هم یک تیم تروریستى که مستقیماً با عربستان سعودى در ارتباط بودند حوالی تهران دستگیر شدند و اخیرا نیز در کرمانشاه دستگیری و هلاکت چند تن از گروهای تکفیری گواه صادقی بر اقدامات عربستان در راستای ناامن کردن این منطقه است.

بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که کارفرماى پروژه ناامن‌سازى استراتژیک ایران و به ویژه استان کردستان، دولت آمریکاست و رژیم صهیونیستی و آل سعود صرفاً به عنوان یک عامل پرورش‌یافته و دست‌نشانده، مجری طرح هستند.