علی جعفری‌آذر امروز در تبریز اظهار داشت: در چهار ماهه امسال ۱۲ هزار و ۶۸۵ ازدواج در استان به ثبت رسیده که ۸ هزار و ۷۹۲ ازدواج در مناطق شهری و ۳ هزار و ۸۹۳ ازدواج در مناطق روستایی انجام شده است. وی افزود: تبریز با ۵ هزار و ۳۳۶ ازدواج در صدر میزان ازدواج‌های […]

علی جعفری‌آذر امروز در تبریز اظهار داشت: در چهار ماهه امسال ۱۲ هزار و ۶۸۵ ازدواج در استان به ثبت رسیده که ۸ هزار و ۷۹۲ ازدواج در مناطق شهری و ۳ هزار و ۸۹۳ ازدواج در مناطق روستایی انجام شده است.

وی افزود: تبریز با ۵ هزار و ۳۳۶ ازدواج در صدر میزان ازدواج‌های استان آذربایجان‌شرقی قرار دارد و شهرستان مرند با ۸۷۲ و مراغه با ۸۱۹ ازدواج در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

جعفری‌آذر اضافه کرد: هریس با ۱۲۶، خداآفرین با ۱۵۰ و چاراویماق با ۱۷۱ ازدواج شهرستان‌های بودند که کمترین ازدواج در آنها رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان ازدواج در چهار ماهه امسال که ۱۲ هزار و ۶۸۵ واقعه بوده نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۲ هزار و ۷۷۷ واقعه بود هفت دهم درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی گفت: میزان طلاق در چهار ماه ابتدای امسال با ۲ هزار و ۶۸۰ مورد طلاق در مقایسه با سال گذشته در همین مدت که ۲ هزار و ۵۳۱ مورد طلاق بود، ۵٫۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

جعفری‌آذر با بیان اینکه در چهار ماهه اول امسال ۲ هزار و ۶۸۰ طلاق در استان آذربایجان‌شرقی به ثبت رسیده است، اظهار داشت: ۲ هزار و ۱۳۴ طلاق در مناطق شهری و ۵۴۶ طلاق در مناطق روستایی استان بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان طلاق در استان به ترتیب تبریز با یک هزار و ۴۶۸، مراغه ۲۰۱ و مرند ۱۳۹ مورد طلاق بوده‌ است، افزود: در چهار ماه ابتدای امسال در شهرستان‌های خداآفرین، چاراویماق، ورزقان، جلفا، هریس و عجب‌شیر هیچ مورد طلاقی ثبت نشده است.