«حجاب» خدا نمایی است
«حجاب» خدا نمایی است

در روزگار ناسپاسی که همه خود را به نمایش می گذارند داشتن حجاب ، خدا‌نمایی است؛ جدای از اینکه حجاب زن، نیاز برخواسته از فطرت خود اوست و برای زنان عبادت محسوب می شود برای این هم هست که مردان حیا کنند و پشت پرده‌ی چشم‌هایشان فکر نکنند که زنان، عروسک خیمه‌شب‌بازی و ابزار برای […]

imagesدر روزگار ناسپاسی که همه خود را به نمایش می گذارند داشتن حجاب ، خدا‌نمایی است؛ جدای از اینکه حجاب زن، نیاز برخواسته از فطرت خود اوست و برای زنان عبادت محسوب می شود برای این هم هست که مردان حیا کنند و پشت پرده‌ی چشم‌هایشان فکر نکنند که زنان، عروسک خیمه‌شب‌بازی و ابزار برای رسیدن به هوس ها  هستند و هر رفتار زننده و گستاخانه‌ای که خواستند می‌توانند در مقابل آنها بکنند.

بدحجاب ها و کم حجاب ها یک جور نیستند و تیپ های مختلفی دارند: آدم هایی هستند که مادرها و پدرها و رسانه ها وبعد نهادهایی  نداشتند که داشتن‏ و چگونه داشتن‏ و براى چه داشتن حجاب را خوب به آنها بیاموزند که لازم است خودشان بروند با تحقیق بیاموزند ومنتظر کسی دیگر نمانند.دسته ای هستند که تابع جو حاکم و مد ها و مدل ها بوده و شعارشان، هم رنگ جماعت شدن است که لازم است بهترین الگو ها به آنها معرفی شود که شکل آنها شوند.گروهی فکر مى کنند نشان از تمدّن است در حالی که تمدن ایرانی اینگونه نیست.
بعضى ها کمبود شخصیتی دارند و این ناشی از ضعف روحی است .افرادی هم  ندانسته پا روی آگاهی خویش می گذارند و با خویشتن لجبازی می کنند . اشخاصی هم بجای اندیشیدن، قربانی ژست ها و گنده گویی های روشنفکرنما ها درداخل و خارج می شوند که بایست تحلیل گری بیاموزند و با زیرکی آلت دست آنها نشوند. انگشت شماری هم می خواهند به مذهب دهن کجى کنند درحالی که به عقلانیت و علمانیت که پشتوانه برای این وظایف است هم دهن کجی می کنند.
در این زمانه ناسپاس که مقتدرترین حکومت شیعه در تاریخ اسلام در آغوش او نشسته، برای آن ها که دغدغه فرهنگ دارند زندگی،در این ولنگاری مردن تدریجی شده است، چون هر روز یک گوشه از دین و فرهنگ را مورد هجمه قرار می دهند و آنها نا آرام اند. چه بسا برای اینکه فقط چند نفری چه زن و چه مرد راه خود را پیدا کنند مدت ها باید رفت و آمد داشت تا بینش داد و نیش و کنایه ها شنید و هزینه ها و عمر ها خرج شود و گفتگو ها کرد و دلیل و استدلال نمود وطرح ها تقدیم و پیاده کرد تا آن افرد در اجتماع اصلاح شوند.
 خلاصه اینکه حشمت و حرمت بانوان در این است که انگشت نما نشوند. پیامبرگرامی اسلام (ص) فرمود: « لباسی بپوش که انگشت نمای مردم نشوی و عزت واحترامت هم محفوظ بماند». البته این سخن فقط برای بانوان نیست که مردان را نیز شامل می شود بهرحال در قرآن و روایات ما آیات و نشانه های فروانی از حجاب هست و یکی از آنها برای عاقل ها کفایت می کند که عاقل را اشارتی بس است.