احسان قائم‌مقامی از اینکه ورزشکاران ایرانی روی کنترل احساسات خود کار نمی‌کنند، انتقاد کرد. به گزارش «خبرآنلاین»، این استاد بزرگ شطرنج ایران که پنجشنبه شب مهمان برنامه «خندوانه» بود، در واکنش به این پرسش که “چرا موفقیت‌های ورزشکاران ما مستمر نیست و فراز و فرود دارد؟” پاسخ داد: «چون ورزشکاران ما روی کنترل احساسات خود […]

احسان قائم‌مقامی از اینکه ورزشکاران ایرانی روی کنترل احساسات خود کار نمی‌کنند، انتقاد کرد.

به گزارش «خبرآنلاین»، این استاد بزرگ شطرنج ایران که پنجشنبه شب مهمان برنامه «خندوانه» بود، در واکنش به این پرسش که “چرا موفقیت‌های ورزشکاران ما مستمر نیست و فراز و فرود دارد؟” پاسخ داد: «چون ورزشکاران ما روی کنترل احساسات خود زیاد کار نمی‌کنند. ما برای موفقیت در ورزش، باید حد و اندازه یک چیزهایی را کنترل کنیم. اگرچه عشق، حمایت مالی، تمرین، مدیریت و احساس برای موفقیت لازم است اما متاسفانه همه‌چیز را برنامه‌ریزی و کنترل شده پیاده نمی‌کنیم، چراکه بیشتر، لحظه‌ای هستیم.»

او در این ارتباط، به اتفاقی که در المپیک برای بهداد سلیمی روی داد اشاره کرد و گفت: «به نظرم اینجا هم ما از احساسی بودن ضربه خوردیم. بهداد وقتی پشت وزنه قرار گرفت، بیشتر روی تشویق‌ها و رکورد متمرکز شد. چرا وقتی یک ورزشکار توان و روحیه‌اش را دارد، نباید بتواند احساسات خود را کنترل کند؟ باید به او می‌گفتند فقط به زانویت فکر کن و نه چیزی دیگر. چرا برای چنین لحظه حساسی فکر نمی‌کنیم و بعد احساسی می‌شویم و برایش گریه می‌کنیم؟»