یکی به نعل و یکی به میخ؛ این شورا، شورا نمی شود!
یکی به نعل و یکی به میخ؛ این شورا، شورا نمی شود!

جلسه امروز شورای شهر تبریز با ۲۰ دقیقه تاخیر آغاز شد. المیرا خاماچی و حاجی زاده غائبین جلسه امروز هستند. عابدزاده با قرائت روایتی پیرامون حسن ادب، گفت: ائمه اطهار(ع) می فرمایند که ادب شرافتی برای انسان است و مردم به ادب بسیار نیازمندند تا به طلا و نقره و بزرگترین ادب این است که […]

download (4)جلسه امروز شورای شهر تبریز با ۲۰ دقیقه تاخیر آغاز شد.

المیرا خاماچی و حاجی زاده غائبین جلسه امروز هستند.

عابدزاده با قرائت روایتی پیرامون حسن ادب، گفت: ائمه اطهار(ع) می فرمایند که ادب شرافتی برای انسان است و مردم به ادب بسیار نیازمندند تا به طلا و نقره و بزرگترین ادب این است که در اندازه خودش صحبت کند.

دبیری نیز با تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع)، اظهار داشت: ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به کشور را گرامی می داریم  که این عزیزان الگویی برای ما هستند و باید از آنان پیروی کنیم.

پاورپوینت نطق پیش از دستور آقای درسخوان آماده نشده و در هفته گذشته تفاهم خواهرخواندگی میان تبریز و کربلا بهتر است گزارشی ارائه شود.

حاجی زاده وارد جلسه شد.

باغبان با اشاره به جزئیات تفاهم نامه میان تبریز و کربلا، گفت: پس از عقد این تفاهم نامه، پیشنهاد مشترکی درباره هتل سازی دوجانبه در تبریز و کربلا انجام شده و درباره بخش سلامت می گفتند که حاضریم بیماران شهر کربلا را به مراکز درمانی تبریز اعزام کنیم. درباره احداث پارک تبریز در کربلا نیز چندین گزینه مطرح شده است.

عابدزاده با طرح این پرسش درباره خواهرخواندگی گفت: این خواهرخواندگی بین تبریز و کربلا افتخار بزرگی است ولی آیا این مسئله در شورا طرح شده بود یا نه؟ و اینکه آیا سفر اداری بود یا زیارتی که نیاز به تصویب شورا داشته باشد؟

چمنی نیز یادآور شد: خواهرخواندگی نیازی به تصویب شورا ندارد و مصوبات پیشین از روی بیکاری بوده است.

نجفی نیز با تاکید بر اینکه در قانون وجود ندارد که خواهرخواندگی در شورا تصویب شود، اظهار کرد: من در طول ۳ سال لایحه ای با عنوان خواهرخواندگی نفرستاده ام  و این خواهرخواندگی تفاهم نامه است و قرارداد نیست که با داشتن بار مالی نیاز به تصویب داشته باشد.

دبیری اما در واکنش گفت: تا جایی که ما می دانیم نیاز به تصویب دارد و استعلام می کنیم.

شیاری با انتقاد تند از اینکه گویی نهضت تعامل در شورای شهر تداوم دارد، خاطرنشان کرد: بهتر است در این تعامل منافع شهر را نیز مدنظر قرار دهید.

مسافرت های خارجی به اسم کربلا ادامه دارد و و انشاء الله سفر کربلا به اروپا تداوم یابد! درباره روابط عمومی زنگ زدید که صحبت نکنم ولی نامه های بنده به راحتی گم می شود و برخی همکاران در سایه تعامل سرسری از این مسائل رد  می شوند و سازمان بازرسی نامه محرمانه می نویسد که شورای شهر نظارت نمی کند.

بهروز خاماچی نیز گفت: ۱۲۰ سال پیش هامبورگ با ایران خواهرخوانده شدند و کبوتران حرم دوست داشتند و رفتند ‌ و ندیدیم که چه چیزی برای ما آورده اند و ما فقط در ابتدای شورای چهارم یکبار به استانبول رفتیم.

درسخوان نیز با قرائت شعری  از شهریار درباره فضیلت امام حسین(ع)، اظهار داشت: قطعا لایحه خواهرخواندگی با اتفاق آرا تصویب خواهد شد ولی بهتر است سفرها سازماندهی شود، چراکه کسانی که زیاد سفر می کنند اعترض می کنند و بگذارید کسانی که به مسافرت خارجی نرفتند اعتراض کنند.

چندین سال است که می گوییم باید ساماندهی میدان صاحب آباد تصویب کنیم ولی کسی گوش نمی کند و باید رییس میراث فرهنگی این مسئله را به ما بگوید.

چمنی نیز با انتقاد از اینکه وارد دستور جلسه نشده ایم، یادآور شد: بنده یکبار در ابتدای شورای چهارم به ترکیه رفتم و شهرداری در قبال آن دو میلیون تومان به ما پرداخت کرد و من نیز یک میلیون و هشتصد هزار تومان از جیب خودم پرداختم.

حضرتی نیز افزود: امیدواریم دبیرخانه خواهرخواندگی تشکیل یابد تا آرشیو و بانک اطلاعاتی درباره خواهرخواندگی ها تجمیع شود.

بابایی نیز با انتقاد از طرح مجدد طرح جامع در شورای عالی شهرسازی، گفت: در دو سال گذشته بنده اعتراض کردم تا ایرادات آن برطرف شود و ما حق شکایت به دیوان عدالت اداری را داریم و من به شخصه در این باره از شورای شهر ناامید شده ام و قطعا از مشاور طرح و شورای شهرسازی شکایت خواهم کرد.

المیرا خاماچی وارد جلسه شد.

مدبر نیز خاطرنشان کرد: سفر اعضای شورا نه از طرف شورا بوده و صرفا برای جریان اربعین بوده است. اگر خلافی رخ داده باشد بهتر است گزارش دهند تا با ما برخورد شود که ضرب المثل «گر حکم شود که مست گیرند، در شهر هر آنچه هست گیرند»، اگر سفر ما احیانا به ساحت شورای شهر جسارت شده که بدون اجازه رفتیم عذر می خواهیم!

جعفری نیز تصریح کرد: در ۳ سال گذشته اگر کسی در شورای شهر یک سفر خارجی با مجوز شورا رفته بگوید. میلیاردها تومان برای سفرهای خارجی هزینه شده و من نمی خواهم بگویم ۲۰ میلیارد تومان ولی توضیح و جوابی داده نشده است.

شورای شهر در این قضایا کیلویی چند؟ آقای شیاری چگونه می تواند شورای شهر را تعطیل کند؟

بهتر است به این لوایح خودتان برسید تا ۴ سال این دوره نیز تمام شود!

حاجی زاده نیر گفت: آئین نامه ای باید برای خواهرخواندگی تدوین شود و دو لایحه در زمان ریاست من بر کمیسیون فرهنگی مربوط به خواهرخواندگی بوده است.

عابدزاده هم با اشاره به نامه نجفی در تاریخ بهمن ۹۳ به شورای شهر، افزود: آقای شهردار در این تاریخ نامه ای برای خواهرخواندگی گنجه و باکو نوشتند و آیا امضای صادق نجفی پایین این نامه غیر از آقای شهردار است؟!

شیاری نیز بااشاره به اینکه می توان جلوی شورای شهر را گرفت، گفت: بله نمی توان جلوی شورا را گرفت چراکه وام ۲ میلیونی به کارگران داده نمی شود ولی وام ۵۰ میلیونی به اعضای شوراداده می شود، ۱.۵ میلیارد تومان به بازیکن فرسوده ای داده می شود و با انتصابات برخی منسوبین عزیزان، این شورا، شورا نمی شود!

خروجی تعامل و معامله افراد را می بینم و اگر اعضای شورا بخواهند می توان شورا را اصلاح کرد و اگر نخواهند نمی شود.

اسوتچی نیز با انتقاد از شیوه تذکرات در جلسه امزوز شورای شهر، یادآور شد:  در ۲۶ تیرماه امسال درباره شیوه تذکرات با ۱۴ امضا نامه ای نوشتیم که شما نگفتید آنها غیرقانونی است ولی برکدام مبنا اجازه می دهید این تذکرات خارج از دستور جلسه بدین شکل مطرح شود؟

عمل شما همان زور گفتن است و البته این زرنگی های شما بسیار فرسوده است و یکی به نعل و یکی به میخ درست نیست.

دبیری نیز افزود: عزیزان اعضا درخواست داشتند سخن بگویند که در نهایت این اتفاق افتاد.

تبریز بیدار