کم‌کاری فرمانداران آذربایجان‌شرقی صدای استاندار را هم درآورد
کم‌کاری فرمانداران آذربایجان‌شرقی صدای استاندار را هم درآورد

اسماعیل جبارزاده عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: تعداد جلساتی که برای اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل یافته عدد قابل قبولی است و برخی شهرستان‌ها مثل اسکو که تاکنون ۱۵ جلسه تشکیل داده‌اند کارنامه مطلوبی دارند اما بعضی از شهرستان‌ها فقط یک یا دو مورد جلسه تشکیل داده‌اند و یا گزارشی ارائه […]

اسماعیل جبارزاده عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: تعداد جلساتی که برای اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل یافته عدد قابل قبولی است و برخی شهرستان‌ها مثل اسکو که تاکنون ۱۵ جلسه تشکیل داده‌اند کارنامه مطلوبی دارند اما بعضی از شهرستان‌ها فقط یک یا دو مورد جلسه تشکیل داده‌اند و یا گزارشی ارائه نداده‌اند که مورد قبول ما نیست.

وی با بیان اینکه در اولین جلسه شورای اداری استان در سال ۹۵ اعلام کردیم ستاد اقتصاد مقاومتی عاشورا در مرکز استان و شعبات آن در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران تشکیل یابد که گزارش ماهانه هم باید به دبیرخانه ارسال شود، افزود: برخی از فرمانداران ظاهرا یا احساس نیاز نکرده و یا گزارش ارائه نداده‌اند که مسأله باید بررسی شود.

جبارزاده خاطرنشان کرد: واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به خوبی پیش می‌رود و در جلسه مشترک دولت و استانداران آقای نوبخت اعلام کرد رئیس جمهور نسبت به واگذاری پروژه‌ها تاکید دارند که چندین بار روی این مسأله تصریح شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: تعداد ۱۱۰ پروژه‌ای که ستاد احصاء کرده باید واگذار و از بودجه دولتی جدا شوند و تاکید داریم اگر موانعی در واگذاری پروژه‌ها احساس می‌شود شیوه‌نامه‌ای تدوین و ارائه شود.

این مسؤول با بیان اینکه آخر هر ماه گزارش مکتوب ستاد اقتصاد مقاومتی توسط فرمانداران باید به دبیرخانه ستاد ارسال شود، تصریح کرد: عدم ارائه گزارش عملکرد به رده بالا از جمله ضعف‌های فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان است.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: لازم است در ماه حداقل دو جلسه کمیته برنامه‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی در ساعات غیر اداری شهرستان‌ها تشکیل یافته و گزارش جلسات به دبیر خانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان ارائه شود.

این مسؤول در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: وقتی شرکت گاز را تحویل گرفتیم میزان تولید گاز قابل قبول نبود و در این ارتباط سرمایه‌گذاری نشده بود ولی امروز در هر نقطه استان به هر حجمی نیاز به سرمایه‌گذاری احساس شود بسترهای این سرمایه‌گذاری فراهم است.

جبارزاده اذعان داشت: با وجود محدودیت‌های مالی مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان نزد مردم روسفید هستند و لازم است گزارشی از عملکرد تمام دستگاه‌های استانی توسط رسانه‌ها به صورت فیلم و نشریه تهیه شده و انتشار یابد.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: خرید گندم نسبت به گذشته رکود زده و تا دیروز از ۴۰۰ هزار تن فراتر رفت و پیش‌بینی می‌شود تا آخر شهریور به ۴۵۰ هزار تن توسط جهاد کشاورزی برسد.

وی بر لزوم استفاده از ردیف‌های گلوبال توسط نمایندگان مجلس استان برای پیشبرد طرح‌های استان تاکید کرد.