سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن از ۳ مهر/ ۲ ساعت کار در هفته شاغل محسوب‌ می‌شود
سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن از ۳ مهر/ ۲ ساعت کار در هفته شاغل محسوب‌ می‌شود

داود بهبودی در تبریز با اشاره به سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ اظهار داشت: این سرشماری به مدت حدود دو ماه برگزار می‌شود که یک ماه اینترنتی و یک ماه از طریق مراجعه حضوری صورت می‌گیرد و از سوم مهر تا اواخر آبان مسیر سرشماری را ادامه خواهیم داد. بهبودی ادامه داد: نزدیک […]

۱۳۹۵۰۴۲۲۰۰داود بهبودی در تبریز با اشاره به سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ اظهار داشت: این سرشماری به مدت حدود دو ماه برگزار می‌شود که یک ماه اینترنتی و یک ماه از طریق مراجعه حضوری صورت می‌گیرد و از سوم مهر تا اواخر آبان مسیر سرشماری را ادامه خواهیم داد.

بهبودی ادامه داد: نزدیک دو سال است همکاران در پشت پرده زحمات زیادی برای این سرشماری کشیدند، ابراز داشت: یک هزار و ۵۰۰ نفر درگیر فرآیند سرشماری هستند که اکثرا تحصیلات عالی داشته و با ادبیات آمار آشنا هستند.

وی با با بیان اینکه سرشماری سال ۹۵ نیز همانند سال‌های گذشته در دو محور اطلاعات نفوس و مسکن انجام می‌شود، گفت: در این سرشماری ۳۱ سؤال پرسیده می‌شود.

بهبودی گفت: در سرشماری به کسانی شاغل گفته می‌شود که در هفته تقویمی قبل از آمارگیری (هفته مرجع) طبق تعریف کار ۲ ساعت کار در هفته انجام داده باشند.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری با آن چیزی که در افکار عمومی هست فرق می‌کند، اظهار داشت: طبق آخرین آمار نرخ بیکاری در استان آذربایجان‌شرقی ۷٫۷ درصد بوده که معمولان از نرخ بیکاری کشور پایین‌تر است.

بهبودی با بیان اینکه فرهنگ گریز از کار در استان آذربایجان‌شرقی پایین است، اظهار داشت: مهاجرت در استان آذربایجان شرقی بین سال‌های ۸۵ تا ۹۰ کند شده بود که امیدواریم شیب آن را نیز کندتر کنیم.

وی اضافه کرد: مهاجرت قشر کارآفرین و متخصص یکی از عوامل اصلی کاهش نرخ بیکاری در استان بوده که به دنبال آن مهاجرت نیروی انسانی معمولی تشدید می‌شود.