حس مطالبه‎‌گری در رسانه‌های استان ضعیف است
حس مطالبه‎‌گری در رسانه‌های استان ضعیف است

دکتر نجف قراچورلو در نشست هم اندیشی مدیر کل صدا و سیما و اصحاب رسانه استان با بیان اینکه ضریب نفوذ برنامه های صدا و سیما از رسانه های دیگر به مراتب بیشتر است، اظهار کرد: در حال حاضر برنامه های امیدبخشی از صدا و سیما پخش می شود اما فاصله وضع موجود از وضعیت […]

جهاددکتر نجف قراچورلو در نشست هم اندیشی مدیر کل صدا و سیما و اصحاب رسانه استان با بیان اینکه ضریب نفوذ برنامه های صدا و سیما از رسانه های دیگر به مراتب بیشتر است، اظهار کرد: در حال حاضر برنامه های امیدبخشی از صدا و سیما پخش می شود اما فاصله وضع موجود از وضعیت مطلوبی که در این حوزه ترسیم شده است، بسیار زیاد است که می‌توان محدودیت‌های مختلف مالی و … را دلیل این فاصله زیاد دانست.

وی افزود: رسانه ملی باید با استفاده از شیوه های خلاقانه و نوآورانه این فاصله را کمتر کند.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی و پوشش اخباری که روابط عمومی دستگاه ها برای پخش و انتشار در اختیار رسانه‌ها قرا می دهند کار ارزشمندی است اما بحث مطالبه گری از دستگاه های مختلف باید توسط تک تک رسانه ها دنبال شود.

قراچورلو حس مطالبه‌گری در رسانه‌های استان را ضعیف ارزیابی کرده و گفت: باید با کنکاش مشکلات و ضعف‌های موجود و اطلاع رسانی آن و سپس پیگیری آن از دستگاه های ذیربط در جهت حل معضلات جامعه گام هایی عملیاتی برداریم.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: حس مطالبه گری رسانه های استان باید تقویت شود و از طرف دیگر آستانه تحمل مسئولان استان در برابر انتقادات سازنده رسانه ها نیز باید افزایش یابد.

وی در پایان در خصوص رویداد بزرگ تبریز ۲۰۱۸  تاکید کرد: رسانه باید در این عرصه نیز به بررسی عملکرد ها پرداخته و همچنین در راستای فرهنگ سازی این امر در جامعه دستگاه‌های اجرایی را یاری نماید.

گفتنی است، نشست هم اندیشی مدیران رسانه های استان به میزبانی صدا و سیمای استان شب گذشته در مسجد بلال صدا و سیمای استان برگزار شد.