خواهرخواندگی تبریز و کربلا، مبدا ارزشمند توسعه ارتباطات عمرانی، اجتماعی و فرهنگی ۲ شهر
خواهرخواندگی تبریز و کربلا، مبدا ارزشمند توسعه ارتباطات عمرانی، اجتماعی و فرهنگی ۲ شهر

نشست مشترک مدیران شهری تبریز و استان کربلای عراق، با حضور جاسم الفتلاوی معاون استاندار کربلا، ناصر میری محمد العامری شهردار، حسن جواد منکوشی فرماندار کربلای معلی، مدیر دفاع مدنی  و مسئول ستاد اربعین این شهر  و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری تبریز برگزار شد. فتلاوی معاون استاندار کربلا در این نشست، […]

۱۳۹۵۰۵۱۹۰۰۰۱نشست مشترک مدیران شهری تبریز و استان کربلای عراق، با حضور جاسم الفتلاوی معاون استاندار کربلا، ناصر میری محمد العامری شهردار، حسن جواد منکوشی فرماندار کربلای معلی، مدیر دفاع مدنی  و مسئول ستاد اربعین این شهر  و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری تبریز برگزار شد.

فتلاوی معاون استاندار کربلا در این نشست، با اشاره به این که خواهرخواندگی تبریز و کربلا، از برکات مهم توسعه ارتباطی ایران و عراق است، گفت: بسیار خرسندیم که موضوع خواهرخواندگی دو شهر که در جریان سفر سال گذشته به تبریز مطرح شده بود، به مرحله اجرا رسید.

وی یادآور شد: برادر گرانقدرم جناب نجفی شهردار تبریز، از بانیان ثبت خواهرخواندگی طرفین بوده و آمادگی خود را برای ایجاد همکاری‌های موثر ثابت کرده است؛ در مقابل، ما نیز امیدواریم بتوانیم فرصت‌ ایجاد شده را در مسیر توسعه کربلا و افزایش صمیمیت و وفاق طرفین به کار بندیم.

حسن جواد منکوشی، فرماندار کربلا، با اشاره به این‌که با یادآوری برادری و همدلی مردم دو شهر، گفت: تبریز اولین پایتخت جهان تشیع بوده و در سال‌های اخیر نیز به خصوص در بازسازی حرم امامان معصوم(ع) و خدمت‌رسانی به اجتماعات مذهبی عراق نقش‌ ویژه‌ای داشته است.

وی با بیان این‌که کربلا، قبله دل‌ها و متعلق به عموم مردم آزاده و موحد است، اضافه کرد: خواهرخواندگی دو شهر، نشانگر نزدیکی و مودت شهروندان دو شهر بوده و زمینه‌های همکاری‌های عملی طرفین را تقویت کرده است.

ناصر میری محمد العامری شهردار کربلا نیز در این نشست، با اشاره به این‌که خواهرخواندگی طرفین را به فال نیک می‌گیریم، گفت: شهرداری‌های دو شهر، از این پس در کنار وظایف مهم اداره شهر، وظیفه مهمی در نزدیکی بیش از پیش دو شهر بر عهده دارند.

مظفر سلیمانی، معاون اداری و مالی شهرداری تبریز در مراسم امضای تفاهم‌نامه خواهرخوندگی، خاطرنشان کرد: با توجه به پیشینه الفت دو شهر تبریز و کربلا، معتقدیم خواهرخواندگی تبریز و کربلا، تفاوت‌های اساسی و محتوایی با سایر پیوندهای شهری دارد.

وی اضافه کرد: این تفاوت‌ها باید در مقام عمل ثابت شده و زمینه تعامل مستمر طرفین را فراهم آورد.

 همچنین در این نشست، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز و مدیر دفاع مدنی کربلای معلی نیز بر لزوم پایه‌گذاری همکاری‌های ایمنی شهری تاکید کردند.

در این دیدار، مقرر شد طرفین در تقویت هماهنگی‌ خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی همکاری‌های بیشتری داشته باشند.

 برگزاری کارگاه‌های آموزشی ایمنی در تبریز با استفاده از ظرفیت دانشگاه جامع‌علمی و کاربردی آتش نشانی تبریز، از دیگر موارد مطرح در نشست مدیران شهری تبریز و کربلای معلی بود.

در پایان این نشست، هدایایی از صنایع دستی طرفین و همچنین آثار مکتوب و مصور معرفی تبریز مبادله شد.

شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز با تقدیر از ایده شهردار تبریز در پیگیری خواهرخواندگی با کربلای معلی، گفت: اولویت تبریز در توسعه مناسبات بین المللی، با کشورهای اسلامی است، در این بین، کربلای معلی، با توجه به تاریخ مذهبی و عشق دیرینه مردم تبریز به این شهر، جایگاه ویژه‌ای در ارتباط با شهر تبریز دارد.

وی اضافه کرد: مردم تبریز در سال‌های اخیر، از شهرهای پیشتاز در کمک به بازسازی حرم امامان معصوم(ع) بوده‌اند و در تجمعات خاص مذهبی نیز شهرداری تبریز، مسؤولیت بخش عمده‌ای از خدمت رسانی به زائران را عهده‌دار بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه خواهرخواندگی دو شهر، مبدا ارزشمندی در ارتباطات مستمر شهروندی و افزایش همکاری‌های حوزه مدیریت شهری خواهد بود.

جواد ششگلانی، علیرضا نوای‌باغبان و جعفر مدبر از اعضای شورای اسلامی شهر، مظفر سلیمانی و محمد عزتی معاونان اداری‌و‌مالی و شهرسازی‌ومعماری شهردار تبریز، میراعتماد عمادی مدیرکل روابط‌عمومی‌وبین‌الملل شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار شهردار منطقه ۵ و داوود طالب‌نژاد مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز حضور داشتند.