مردم هشترود و چاراویماق در قعر محرومیت زندگی می‌کنند
مردم هشترود و چاراویماق در قعر محرومیت زندگی می‌کنند

سید حمزه امینی امروز در تبریز با اشاره به شعار دولت مبنی بر رفع معضلات اجتماعی همچون بیکاری، اظهار داشت: رفع بیکاری با شعار مقدور نیست باید کمی به مرحله عمل برسیم. وی افزود: مردم هشترود و چاراویماق با وجود سرمایه‌های نهفته ذخایر زیرزمینی، در قعر محرومیت زندگی می‌کنند،  چند سال است شعار رفع بیکاری […]

۱۳۹۵۰۵۱۰۰۰۰سید حمزه امینی امروز در تبریز با اشاره به شعار دولت مبنی بر رفع معضلات اجتماعی همچون بیکاری، اظهار داشت: رفع بیکاری با شعار مقدور نیست باید کمی به مرحله عمل برسیم.

وی افزود: مردم هشترود و چاراویماق با وجود سرمایه‌های نهفته ذخایر زیرزمینی، در قعر محرومیت زندگی می‌کنند،  چند سال است شعار رفع بیکاری داده می‌شود! اما با توجه به این مساله از ذخایر و معدن هشترود و چاروایماق در راستای ایجاد اشتغال تا چه اندازه بهره برده‌ایم؟ متاسفانه هیچ اقدامی برای ایجاد شغل در این شهرستان‌ها انجام نشده است.

امینی اضافه کرد: در خصوص مسکن روستایی نیز اکثر مردم گلایه دارند، هر روز شعار می‌دهیم که باید جلوی مهاجرت‌ها را بگیریم اما این مساله چگونه امکان‌پذیر است، امروز کلانشهرها را غارت کرده‌اند و با تغییر کاربری برای مسکن مجوز داده‌اند با این حال در روستایی که فرزندان یک خانواده روستایی می‌خواهند تشکیل خانواده و زندگی بدهند و به خاطر همین وقتی می‌خواهد در قسمتی از زمین‌های خودشان مسکن بسازد همه قوانین اعمال می‌شود، اگر قرار بر اعمال قانون است در کلانشهرها و منابع طبیعی اعمال شود، چرا زورمان به روستایی‌ها می‌رسد؟

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس، بیان کرد: با این کارها در حقیقت به طور غیرمستقیم علیه روستاها اقدام می‌کنیم که حق ندارید در روستا  مسکن بسازید و باید در شهرها مسکن بسازید چراکه مسؤول رده بالایی که در آنجا ملکی دارد می‌خواهد تو از آنجا کوچ کنی تا ارزش ملک بالا برود.

وی ادامه داد: گفته می‌شود کسی حق ندارد خارج از محدوده روستاها برود، وقتی هم خارج از محدوده شد باید ۷۰ میلیون بدهد در حالی که اگر هست و نیست روستایی را جمع کنی هم ۷۰ میلیون نمی‌شود، حال چگونه برای تغییر کاربری ۷۰ میلیون پول بدهد؟ این معضلات و مشکلات باعث می‌شود که بگویند حق ندارید روستاها را بزرگ کنید و با توجه به این مساله اگر جوان روستایی بخواهد تشکیل خانواده بدهد اجبارا باید به شهرها کوچ کند.

امینی، بیان کرد: در روستاها باید حمایت کنیم تا توسعه یابند در این صورت از مهاجرت پیشگیری خواهد شد و از معضلات شهرها کاسته خواهد شد، برای اینکه مهاجرت معکوس انجام شود در روستاها سخت‌گیری نکنیم.

وی با اشاره به اهمیت بحث اشتغال در کاهش معضلات اجتماعی و اینکه گفته می شود برای اشتغال‌زایی باید سرمایه‌گذار خارجی بیاوریم، خاطرنشان کرد: در سال‌جاری که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده، اگر تنها یک فاز از سد سهند که بزرگ‌ترین سد خاکی است کار شود برای ۴ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد، با شعار هیچ چیزی درست نمی‌شود.