افزایش ۸۰ درصدی کشفیات مواد مخدر /آمار خودکشی در کشور افزایش یافته است
افزایش ۸۰ درصدی کشفیات مواد مخدر /آمار خودکشی در کشور افزایش یافته است

سرتیپ پاسدار اسکندر مومنی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با تبریک روز خبرنگار و تبیین اهمیت نقش خبرنگاران در ایجاد امنیت در جامعه، عنوان کرد: از این جهت که آرامش و امنیت موجود در کشور، توسط رسانه‌ها منعکس و منتشر می‌شود این قشر مظلوم و موثر نیز در ایجاد آن سهیم هستند. وی […]

۹۰۲۷۰سرتیپ پاسدار اسکندر مومنی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با تبریک روز خبرنگار و تبیین اهمیت نقش خبرنگاران در ایجاد امنیت در جامعه، عنوان کرد: از این جهت که آرامش و امنیت موجود در کشور، توسط رسانه‌ها منعکس و منتشر می‌شود این قشر مظلوم و موثر نیز در ایجاد آن سهیم هستند.

وی اصلی ترین هدف خود از سفر به استان را ارزیابی و بررسی شاخص های امنیتی استان و همچنین بازرسی از آمادگی مرزهای ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کاهش سرقت و جرایم عمومی در کشور، مبارزه با توزیع، تولید و مصرف مواد مخدر در کشور، ایجاد امنیت روانی و اجتماعی بیش از پیش در جامعه و  کاهش تصادفات رانندگی از مهم ترین اولویت‌های نیروی انتظامی در سال ۹۵ محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی از جمله استان‌های بسیار امن کشور است تصریح کرد: متوسط شاخص‌های امنیتی در این استان نسبت به دیگر استان‌های کشور بسیار خوب بوده و همچنین مرزهای موجود در استان نیز بسیار امن می‌باشند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بخشی از سخنان خود از افزایش جرایمی همچون خودکشی در سال ۹۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن خبر  داد و ادامه داد: در بقیه جرایم، شاهد کاهش نسبی هستیم.

سرتیپ پاسدار مومنی از افزایش ۸۰ درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و ابراز کرد: خوشبختانه در سایه بیداری مرزبانان غیور ایران اسلامی، تمامی مرزهای کشور امن بوده و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی آماده دادن پاسخ کوبنده به تمامی کسانی هستند که فکرهای شوم در ذهن خود دارند.

وی در ارتباط با کشفیات قاچاق کالا در چهارماهه نخست سالجاری نیز عنوان کرد: ارزش ریالی قاچاق کالا در چهارماهه نخست سالجاری نیز بیش از ۶۵۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۲۱ درصدی را به همراه داشته است.

وی همچنین از انهدام ۱۷۳ باند عمده در همین بازه زمانی خبر داد و تصریح کرد: این آمار نیز در مقایسه با چهارماهه نخست سال ۹۴، بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

 به گفته مومنی، امنیت پایدار کشور در سایه همراهی و همکاری مردم حاصل می‌شود.