در فاصله تنها چند ساعت تا افتتاحیه رسمی سی و یکمین دوره بازیهای المپیک بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد به همراه رئیس کمیته بین المللی المپیک مشعل المپیک برزیل را در شهر ریو حمل کردند. به گزارش مهر، در فاصله تنها چند ساعت تا افتتاحیه رسمی سی و یکمین دوره بازی‌های المپیک […]

در فاصله تنها چند ساعت تا افتتاحیه رسمی سی و یکمین دوره بازیهای المپیک بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد به همراه رئیس کمیته بین المللی المپیک مشعل المپیک برزیل را در شهر ریو حمل کردند.

به گزارش مهر، در فاصله تنها چند ساعت تا افتتاحیه رسمی سی و یکمین دوره بازی‌های المپیک برزیل «بان کی مون»، دبیر کل سازمان ملل متحد، به عنوان یکی از رهبران سازمان های بین المللی در جهان به منظور ترویج صلح و دوستی در جهان به صورت نمادین مشعل المپیک ریو را حمل کرد.

 

۳۰۸۳۸۱_۹۰۵

در کنار بان کی مون ۷۲ ساله ، توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک هم وی را در این امر در شهر ریو همراهی کرد.

مشعل بازی‌های المپیک هم اکنون در شهر ریو در حال حرکت به سمت استادیوم بزرگ ماراکانا محل برگزاری آیین افتتاحیه این بازی‌هاست.

همین طور در مسیر حرکت مشعل بازی‌های المپیک، «کارلوس آرتور نوزمن»، والیبالیست پیشین و رئیس کمیته ملی المپیک برزیل و عضو کمیته بین المللی المپیک نیز مشعل این بازیها را حمل کرد.

به این ترتیب در ساعات باقیمانده تا آغاز رسمی این رقابتها سه عضو مهم از رهبران ورزش و صلح جهان نام خود را به عنوان مسئولان حمل این نماد بزرگ بازی‌ها ثبت کردند.

مشعل المپیک پس از سفری ۹۵ روزه و طی مسافتی بالغ بر ۲۶ هزار کیلومتر وارد ریو شد.