معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران یکشنبه ۱۷ مرداد برای دیدار دو جانبه و همچنین شرکت در اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان به باکو سفر می‌کند. پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با فارس، گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران یکشنبه […]

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران یکشنبه ۱۷ مرداد برای دیدار دو جانبه و همچنین شرکت در اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان به باکو سفر می‌کند.

پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با فارس، گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران یکشنبه ۱۷ مرداد برای دیدار دو جانبه و همچنین شرکت در اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان به باکو سفر می‌کند.

وی افزود: حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه و الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان؛ دوشنبه آینده و در اجلاس مشترک باکو همکاری های سه جانبه، از جمله در حوزه بازرگانی، انرژی، ارتباطات، مسایل زیست محیطی، مبارزه با تروریسم، حمل و نقل و ترانزیت را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

اسماعیلی اضافه کرد: رئیس جمهور کشورمان در حاشیه این اجلاس، دیدار دو جانبه ای نیز با ولادیمیر پوتین خواهد داشت و مسائل مورد علاقه و سیر همکاری‌های کشورمان و روسیه مورد بررسی و گفتگو قرار خواهد گرفت.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور ادامه داد: روز یکشنبه هفدهم مردادماه به دیدارهای دو جانبه روحانی با همتای آذربایجانی خود اختصاص خواهد داشت و روند اجرای توافقات دو کشور و نیز همکاری‌های تازه در حوزه‌های بازرگانی، صنعتی، انرژی، فرهنگی، بانکی، تسهیلات کنسولی، ارتباطات و بویژه حمل و نقل ریلی مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در این سفر همچنین عملیات اجرایی چند واحد صنعتی مشترک در آذربایجان همراه با انتقال فناوری از کشورمان آغاز خواهد شد. رییس جمهوری کشورمان را در این سفر تعدادی از وزرا و مقامات بلند پایه کشورمان همراهی می کنند. رئیس جمهور بعدازظهر دوشنبه نیز به تهران باز خواهد گشت.