یک زن سعودی با شکایت از اسم خیابانی در ریاض که به نام یکی از دشمنان و طراح ترور پیامبر نامیده شده است، خواستار تغییر آن شد. به گزارش العالم، یک زن سعودی، در صفحۀ توییر خود، با اشاره به اینکه در منطقۀ «الرائد» ریاض خیابانی با نام «عامر بن طفیل» وجود دارد، نوشت: «او […]

یک زن سعودی با شکایت از اسم خیابانی در ریاض که به نام یکی از دشمنان و طراح ترور پیامبر نامیده شده است، خواستار تغییر آن شد.

به گزارش العالم، یک زن سعودی، در صفحۀ توییر خود، با اشاره به اینکه در منطقۀ «الرائد» ریاض خیابانی با نام «عامر بن طفیل» وجود دارد، نوشت: «او فردی بوده که پیامبر را آزار داده و حضرت او را نفرین کرده است. آیا درست است که یک خیابان به نام او باشد»؟
شهرداری ریاض هم که خود، خیابان یاد شده را به نام دشمن پیامبر نامگذاری کرده است، در واکنش به پیام زن سعودی، ضمن تشکر از او، وعده داد که به زودی نام این خیابان را تغییر دهد.

 خیابانی به‌نام طراح ترور پیامبر(ص)+عکس

خیابانی به‌نام طراح ترور پیامبر(ص)+عکس

عامر بن طفیل عامری از اعراب قبیله «بنی عامر بن صعصعه»، ساکن سرزمین نجد بود و از شاعران و بزرگان عرب جاهلی به شمار می آمد. مشهور است که او اسلام نیاورد و کافر از دنیا رفت. همچنین، در روایت های تاریخی نقل شده است که او برای ترور پیامبر به نزد او آمد اما طرح ترور حضرت با عنایت پروردگار شکست خورد. در همان رویداد پیامبر عامر بن طفیل را نفرین کرد. گفته اند پس از نفرین پیامبر او در راه بازگشت به سرزمین خود با طاعون هلاک شد.