آنچه هواداران تراکتور میدانند یا باید بدانند / وعده های توخالی مسئولین!
آنچه هواداران تراکتور میدانند یا باید بدانند / وعده های توخالی مسئولین!

پرده اول : زمانیکه با کارشکنی ها و سنگ اندازی های آشکار و علنی مسئولین تبریز و حتی مخالفت مسئولین گسترش برای انجام بازیهای خانگی تراختور در ورزشگاه اختصاصی آن باشگاه (با فشار دیگران)، سرمربی تراختور با ملاحظه جوانب فنی و هواداری، ورزشگاه کرج را برای انجام بازیها انتخاب نمود، رئیس هیات فوتبال ششگلانی، علنا […]

پرده اول :
زمانیکه با کارشکنی ها و سنگ اندازی های آشکار و علنی مسئولین تبریز و حتی مخالفت مسئولین گسترش برای انجام بازیهای خانگی تراختور در ورزشگاه اختصاصی آن باشگاه (با فشار دیگران)، سرمربی تراختور با ملاحظه جوانب فنی و هواداری، ورزشگاه کرج را برای انجام بازیها انتخاب نمود، رئیس هیات فوتبال ششگلانی، علنا گفت: ما نمی گذاریم که بازی تراختور خارج از تبریز برگزار شود! این گفته دو معنی دارد: اول اینکه این آقا بقدری به تیم تراختور اهمیت میدهد که تمام موانع را از سر راه برمیدارد تا تراختور بتواند در باغ شمال (شازدا باغی=باغ شاهزاده عباس میرزا ) و یا استادیوم اختصاصی گسترش بازی کند. معنی دوم هم اینست که بنا به دلایلی که قبلا در یکی از مقاله ها عرض کرده ام، این آقایان نمیخواستند بیش از این تیم تراختور مورد توجه و اقبال مردم ایران واقع شود، و از انجام بازی در سایر شهرهای دور و نزدیک جلوگیری میکردند!
اما دیری نگذشت که فهمیدیم ، معنی دوم درست است و آقایان نیز با زیر فشار قرار دادن مسئولین تراختور که از سکوت معنی دار سردار آجورلو هم عیان بود، به خواست خود رسیدند.
مسئولین تراختور، ورزشگاه کرج را به فدراسیون پیشنهاد کرده و مورد قبول آنان نیز واقع و به باشگاه استقلال خوزستان ابلاغ شده بود. از طرفی تبلیغات هواداری هم بمقصد کرج براه افتاده بود. لاکن آقایان تبریزی عزم جزم داشتند که حتی در یکی از محلات هم که شده بازی خانگی را برگزار کنند، اما مانع برگزاری آن در کرج شوند!
مدیرعامل تراختور در مخمصه افتاده و دنبال فرشته نجات بود که در جشن رونمائی از پیراهنهای تراختور، گروهی از هواداران (خودجوش و یابه سفارش!) شعار «یاتربیز یا هئش یئر» را سردادند و مدیرعامل عزیز هم فی المجلس با طرفهای خود تماس گرفته و موافقت گرفت و با سربلندی گفت که به خواست هواداران ارزش میدهد و بازی را در استادیوم اختصاصی تراختور برگزار میکند و الی اخر….!

پرده دوم :
بدیهی است که استادیوم مزبور برای تمرینات است و به هیچ وجه آماده برگزاری مسابقه رسمی نبود و مسئولین تراختور هم از روی ناچاری حاضر شدند که مسابقه در آن ورزشگاه برگزار شود. و حال بشنوید از گلایه و یا بهتر بگوئیم از «نظارت» چشم گیر یکی از نمایندگان محترم تبریز، اسکو و آذرشهر که از بی برنامگی مسئولین تراختور زبان به انتقاد گشوده اند و اظهار نموده اند که چرا از قبل خود را برای چنین امری آماده نکرده اند!؟؟؟
برای پیداکردن جواب به سوال یا انتقاد نماینده محترم و نیز همه آنانیکه از جریانات تراختور مظلوم «بی اطلاع» هستند، دعوت می کنیم که یکبار دیگر به «پرده اول» دقت نظر داشته باشند!

پرده سوم:
ما مردم آذربایجان از نمایندگانمان در مجلس انتظاراتی بیش از توجه به اشتباه فرضی و آنهم آنی و گذرای مدیرعامل یک تیم داریم. اگر ایرادی به مسئولین تراختور بوده، اولا مقطعی و گذرا و غیر قابل تکرار بوده که نیاز به تذکر باشد، ثانیا این نماینده عزیز و سایر بزرگواران به علت توجه کنند، نه معلول!
نماینده عزیز پیگیر باشند که چرا برخلاف سایر شهرها، زمان مسابقات در تبریز در نیمه های روز است؟ درحالیکه مشهد با تبریز بیش از یکساعت اختلاف افق دارد، با اینحال باز هم دو ساعت دیرتر از تبریز مسابقاتشان شروع میشود؟ شایان ذکر است که مسئولین فدراسیون علت این امر را بارها متوجه شورای تامین شهرستان تبریز کرده اند.
عزیزان وکلائی که میخواهند در خصوص تیم تراختور ایفای وظیفه نمایند، چه بهتر که بفرمایند بالاخره دستور پیگیری جریان جمعه سیاه و احقاق حق تیم تراختور و هوادارانش توسط رئیس جمهور و  وزیر محترم ورزش به کجا رسید و چه نتیجه ای حاصل شد؟
البته همگان میدانیم که هر چهار نماینده محترم مجلس که از وزیر ورزش در خصوص اتفاقات ورزشی و جمعه سیاه «سوال» کرده بودند هیچیک از نمایندگان آذربایجان نبودند!
از امعان نظر نماینده عزیز به مسائل ریز تیم تراختور سپاسگزاریم ، لاکن خواست هواداران تراختور از وکلای گرامی بیش از اینهاست.
دغدغه مردم آذربایجان و هواداران تراختور، بیکاری و مهاجرتهای اجباری اهالی آذربایجان و در مقابل اسکان و جای گزینی مهاجران غیر بومی و بعضا خارجی است!
هوادار تراختور از نماینده خود انتظار دارد که تحقیق و تفحص کنند که حقیقت امر چیست که رئیس جمهور محترم در اورمیه میفرمایند که با تمهیدات دولت تراز آبی دریاچه اورمیه نسبت به سال قبل ۱۰۳سانتی متر بالا رفته است، درحالیکه دو سه هفته بعد از آن مدیرکل حفاظت محیط زیست اعلام میکند که ۵۷ سانتی متر بالا رفته است و علت این افزایش بیشتر به سبب افزایش نزولات آسمانی بوده است!؟
هوادار آذربایجانی تراختور از نماینده خود انتظار دارد که معلوم کنند که آیا منطقه آزاد ارس صورت واقعی و فعلی دارد یا منطقه آزاد بانه و پیرانشهر؟؟!!
هوادارتراختور میداند که رئیس محترم مجلس فرموده اند: «با ۲۰میلیارد دلار قاچاق کالا، اقتصاد مقاومتی نمیشود!» ، حال با این فرضیه، نمایندگان محترم تبریز که صنعتگران و بازاریانش بیش از سایر شهرها از این قاچاق آسیب میبینند چه اقدامی کرده اند؟
هوادار تراختور تشنه آنست که نمایندگان آذربایجان پیگیر عینیت یافتن قول موکد رئیس جمهور روحانی باشند که قول موکد دادند اگر رئیس جمهور شوند، اولا دریاچه اورمیه را احیاء میکنند و ثانیا تدریس زبان ترکی را در مدارس اعمال میکنند! (کمتر از یکسال از عمر دولت روحانی باقیست)

پرده آخر :
هوادار تراختور می داند که چه کسی بخاطر جلب آرای مردم گاهگاهی با مصاحبه در وبلاگش ، از احقاق حق هواداران تراختور حرف میزند و چه کسی از روی دلسوزی و عملا پیگیر احقاق حق و حقوق مردم و هواداران است!

-والسلام علی من التبع الهدی

یادداشت از : ساوالان – اردبیل