حتی فرمانداری اجازه دخالت در برنامه‌های اجرایی شهر را ندارد
حتی فرمانداری اجازه دخالت در برنامه‌های اجرایی شهر را ندارد

صادق نجفی در جمع کارشناسان و مدیران بازرسی شهرداری تبریز، با بیان این مطلب اظهار داشت: بخش عمده‌ای از توفیقات شهرداری تبریز در سه سال اخیر، مرهون همدلی و تعامل با بخش‌های مختلف اجرایی است؛ ولی با این حال، معتقدیم «تعامل» به معنی نقض مقررات و دخالت در محتوای وظایف دستگاه‌های دیگر نیست. وی با […]

۱۳۹۵۰۴۲۲۰۰صادق نجفی در جمع کارشناسان و مدیران بازرسی شهرداری تبریز، با بیان این مطلب اظهار داشت: بخش عمده‌ای از توفیقات شهرداری تبریز در سه سال اخیر، مرهون همدلی و تعامل با بخش‌های مختلف اجرایی است؛ ولی با این حال، معتقدیم «تعامل» به معنی نقض مقررات و دخالت در محتوای وظایف دستگاه‌های دیگر نیست.

وی با بیان این‌که «شورای اسلامی شهر به عنوان پارلمان محلی» و «سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در ابعاد کلان کشوری» مباحث مدیریت شهری را در نظر دارند، گفت: جز این دو ساز و کار قانونی، هیچ مجموعه‌ای از جمله فرمانداری، قانوناً اجازه دخالت محتوایی در برنامه‌های اجرایی شهر را ندارد.

شهردار تبریز با تاکید بر این‌که همدلی و تعامل، به معنی دخالت در امور یکدیگر نیست، تاکید کرد: شهرداری، با بخش مهمی از شئونات زندگی روزمره شهروندان ارتباط مستمر دارد؛ با این حال، به خود اجازه نمی‌دهیم در وظایف قانونی سایر دستگاه‌های اجرایی دخالت کنیم، و در مقابل از سایر ادارات و مجموعه‌های خدمتگزار نیز همین انتظار را داریم.

شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی شهر نیز در این جلسه، با اشاره به این‌که طبق قانون، شورای اسلامی شهر، ناظر حرکت‌های اجرایی شهرداری است، گفت: شهرداری، پاسخگوی این نهاد مدنی بوده و با پشتوانه تصمیم‌سازی‌های شورا، برنامه‌های اداره شهر را پیگیری می‌کند.

وی یادآور شد: طبق قانون، فرمانداری،‌  تنها بررسی و تطبیق مصوبات شورای اسلامی شهر را بر عهده دارد و در صورت عدم تطبیق، لوایح و طرح‌های مصوب را جهت اصلاح، به شورا ارجاع می‌دهد.