از دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران به خود می بالم
از دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران به خود می بالم

هیلاری کلینتون در آخرین شب کنوانسیون ملی حزب دموکرات در ایالت پنسیلوانیا، ضمن پذیرش افتخار نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آینده ایالات متحده از حمایت حزب دموکرات، از خانواده‌اش و از اشخاصی که در حمایت از او سخنرانی کرده بودند سپاسگزاری کرد. هیلاری کلینتون که در این سخنرانی تلاش می‌کرد سیاست‌های خودش را […]

۲۷۰۸۳۸_۷۲۳هیلاری کلینتون در آخرین شب کنوانسیون ملی حزب دموکرات در ایالت پنسیلوانیا، ضمن پذیرش افتخار نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آینده ایالات متحده از حمایت حزب دموکرات، از خانواده‌اش و از اشخاصی که در حمایت از او سخنرانی کرده بودند سپاسگزاری کرد.
هیلاری کلینتون که در این سخنرانی تلاش می‌کرد سیاست‌های خودش را در تقابل با وعده‌های دونالد ترامپ، رقیب انتخاباتی‌اش قرار دهد  گفت: «ترامپ می‌خواهد ما را از بقیه دنیا جدا کند. ما اما در کنار دیگران قدرتمندیم.»
 هیلاری کلینتون که تلاش می‌کرد روی دلمشغولی‌ها و علائق مشترک آمریکایی‌ها تأکید کندگفت: «آمریکا بار دیگر در لحظه سرنوشت قرار گرفته. نیروهای قدرتمندی هستند که می‌خواهند متزلزلمان کنند. اعتماد و احترام انسان‌ها به هم از بین می‌رود. و درست مثل زمان بنیانگذاران آمریکا، هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد. این به عهده ماست. باید تصمیم بگیریم که آیا می‌خواهیم همه با هم کار کنیم تا اوج بگیریم یا نه؟»
او یکی از جملات ترامپ نقل کرد و گفت: «حرف کسی را که می‌گوید به تنهایی همه مشکلات را از میان بردارد باور نکنید.»
کلینتون سپس تاکید کرد که هیچکس به تنهایی قادر به ارتقای اقتصاد و امنیت آمریکا نیست و برای این مهم همه باید با هم متحد شوند.
هنگامی که کلینتون رسماً اعلام کرد که نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را می‌پذیرد، شرکت‌کنندگان در همایش ملی حزب دموکرات آمریکا یک‌صدا او را به طور متمادی تشویق کردند.
او در آن لحظه گفت: «با فروتنی، عزم، و اطمینان بی‌پایان به آینده آمریکاست که نامزدی شما برای ریاست جمهوری ایالات متحده را می‌پذیریم.»
کلینتون سپس اعلام کرد در صورت پیروزی رئیس جمهور دموکرات‌ها، جمهوری‌خواهان و مستقل ها خواهد بود.
این نخستین بار در تاریخ آمریکاست که یک زن در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت می‌کند.
نامزد دموکرات‌ها در سخنانش به نامزدی خود به عنوان یک زن نیز اشاره کرد و گفت:‌ «امشب ما به یک نقطه مهم در تاریخ کشورمان به سوی دستیابی به ملتی کامل تر رسیده‌ایم. این اولین بار است یک حزب عمده یک زن را نامزد ریاست جمهوری می‌کند. من به عنوان دختر مادرم، مادر دخترم اینجا ایستاده‌ام، پس خوشحالم چنین روزی از راه رسیده است.»
او همچنین سعی کرد در نطق خود نظر هواداران رقیب سابق خود برنی سندرز را جلب کند برای همین  ضمن تشکر از برنی سندرز گفت: «برنی، من صدای تو را شنیدم. کمپین تو به میلیون‌ها آمریکایی الهام بخشید، به خصوص جوان هایی که روح و جانشان در خدمت رقابت های مقدماتی گذاشتند. شما مسائل عدالت اجتماعی و اقتصادی را در صدر و کانون مباحثات قرار دادی جایی که باید باشند.»
کلینتون در ستایش باراک اوباما نیز گفت: «آمریکا به خاطر ریاست جمهوری باراک اوباما کشوری قوی تر است، و دوستی او مرا هم آدم بهتری کرده است.»
وزیر خارجه پیشین دولت باراک اوباما در ادامه سخنرانی خود، با اشاره به وضعینت کنونی اقتصادی ایالات متحده گفت، «ماموریت اصلی من به عنوان رئیس جمهوری خلق فرصت‌های بیشتر و شغل‌های بهتر با دستمزدهای بالاتر، همین جا در ایالات متحده آمریکا خواهد بود.»
هیلاری کلینتون همچنین به ناامنی‌های گسترده در سراسر جهان اشاره کرد و گفت به همین دیلیل است که انتخابی که ما امروز با آن روبرو هستیم «بسیار حساس» است، بخصوص وقتی که پای امنیت ملی در میان است.
به گفته او، «هر کسی که اخبار را دنبال می‌کند متوجه تهدیدها و آشفتگی‌هایی که با آنها مواجهیم می‌شود. از بغداد و کابل، تا نیس و پاریس و بروکسل، تا سان برناردینو و اورلاندو، با دشمنان مصممی روبرو هستیم که باید شکست داده شود. از این رو تعجبی نیست که مردم مشتاقانه در جستجوی تضمینی دوباره هستند؛ در جستجوی یک رهبری استوار و ثابت قدم.»
کلینتون گفت بر خلاف دونالد ترامپ که هیچ راهکاری برای مبارزه با تروریسم ارائه نداده، او در این زمینه پیشنهادهای مشخصی دارد.
نامزد دموکرات ها همچنین در سخنان خود تاکید کرد: «ما نمی توانیم زرادخانه هسته‌ای را به ترامپ بسپاریم».
هیلاری کلینتون در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اولویت حمایت این کشور از اسرائیل گفت: «امن نگه داشتن کشورمان از مهم ترین اولویت های من خواهد بود و باید به حمایت از اسرائیل ادامه دهیم».
 وزیرخارجه پیشین امریکا در سخنانش پس از ارایه ی خطوط مهم سیاست داخلی و خارجی اش به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری، به توافق هسته ای با ایران نیز اشاره کرد.
وی گفت از دستیابی به توافق هسته ای با ایران به خود می بالد و ادعا کرد: «آمریکا توانسته بدون شلیک حتی یک گلوله برنامه هسته‌ای ایران را مهار کند و اکنون نوبت اجرای آن فرا رسیده است».
هیلاری کلینتون در صورت غلبه بر دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه و رقیب اصلی او در انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر آینده (۱۸ آبان ماه سال جاری) نخستین زنی خواهد بود که به ریاست جمهوری آمریکا خواهد رسید.
باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده چهارشنبه شب و در پایان سومین روز کنوانسیون حزب دموکرات، در حمایت از وزیر خارجه پیشین خود گفت «هیچ کس برای ریاست جمهوری آمریکا واجد شرایط تر از (هیلاری کلینتون) نبوده است.»
بیل کلینتون همسر او نیز تنها ساعتی بعد از اعلام رسمی نامزدی هیلاری از سوی حزب دموکرات، در سخنانی که رسانه ها آن را «مسحورکننده» توصیف کردند از همسرش حمایت کرد.
رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سخنرانی سه شنبه شب از همسرش هیلاری کلینتون تصویر یک مبارز قدیمی برای عدالت اجتماعی و نیرویی پویا برای تغییر ارایه کرد و گفت هیلاری کلینتون یک «رهبر ذاتی» است که سرشار از احساس مسئولیت است.