امین امینیان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خداآفرین افزود: در روزهای اخیر دو مورد آتش سوزی در مناطق حفاظت شده و مراتع جنگلی خداآفرین اتفاق افتاده و بیش از ۶۰ هکتار از انواع درختان و پوشش گیاهی این منطقه طعمه حریق شده است. وی گفت: در خداآفرین بیش از ۶۵هزار هکتار مراتع جنگلی […]

امین امینیان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خداآفرین افزود: در روزهای اخیر دو مورد آتش سوزی در مناطق حفاظت شده و مراتع جنگلی خداآفرین اتفاق افتاده و بیش از ۶۰ هکتار از انواع درختان و پوشش گیاهی این منطقه طعمه حریق شده است.

وی گفت: در خداآفرین بیش از ۶۵هزار هکتار مراتع جنگلی و حفاظت شده وجود دارد ولی امکانات این شهرستان نسب به این مراتع و جنگل‌های وسیع، برای مقابله با آتش سوزی و جلوگیری از بروز بحران  بسیار کم است.

وی همچنین تنها راه پیشگیری از آتش سوزی را آموزش نیروهای بومی ـ مردمی منطقه دانست و افزود: در مواقع بحران به ویژه آتش سوزی ها مردم اغلب به طور ناخودآگاه در صحنه حاضر می شوند و باید با برنامه ریزی دقیق نیروهای مردمی با اطلاع قبلی در صحنه حوادث حاضر شده و از آن ها در مدیریت حوادث به نحو شایسته استفاده شود.

 وی گفت: بحث آتش سوزی جنگل ها، مراتع و محیط زیست، خشکسالی، کم آبی در فصل تابستان از مهمترین مشکلات شهرستان است، که نیازمند اتخاذ تدابیر لازم و اجرای برنامه های مدیریتی است.

امینیان در این باره افزود: جنگل ها، مراتع و محیط زیست به عنوان سرمایه های ملی ،جایگاه خاصی در کشور دارند و شهرستان خداآفرین به دلیل تنوع زیستی و مخاطرات به وجود آمده و به دلیل دارا بودن پوشش گیاهی و جنگلی مناسب و خاص، دارای حساسیت ویژه در حفظ و حراست از این سرمایه های ملی است .a