کم‌کاری شهرداری تبریز قابل قبول نیست
کم‌کاری شهرداری تبریز قابل قبول نیست

اسماعیل جبارزاده در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار داشت: در حال حاضر با انجام یک‌سری اقدامات و ایجاد و راه‌اندازی مراکز نگهداری معتادان، شهرها و روستاهای استان از وجود معتادان متجاهر خالی شده است و درصدد هستیم با ادامه فعالیت‌های خود و تاکید بر موضوع مهم پیشگیری، مبارزه با مواد مخدر […]

۱۳۹۵۰۴۲۴۰۰۰۴اسماعیل جبارزاده در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار داشت: در حال حاضر با انجام یک‌سری اقدامات و ایجاد و راه‌اندازی مراکز نگهداری معتادان، شهرها و روستاهای استان از وجود معتادان متجاهر خالی شده است و درصدد هستیم با ادامه فعالیت‌های خود و تاکید بر موضوع مهم پیشگیری، مبارزه با مواد مخدر را گسترده‌تر و ریشه‌ای‌تر ادامه دهیم.

وی افزود: با تحقق جمع‌آوری معتادان متجاهر باید به سمت پیشگیری قبل از اعتیاد برویم تا هزینه‌های درمان را کاهش داده و در آینده با فرهنگ‌سازی در میان آحاد مردم به سمت جامعه‌ای عاری از موادمخدر پیش برویم که این آرزوی قلبی من و تمام مدیران استان است.

جبارزاده با بیان اینکه سیاست مصون‌سازی استان از موادمخدر را با انگیزه بیشتر و با وسعت بیشتر ادامه می‌دهیم، تاکید بر مباحث آموزشی و آگاه‌سازی رسانه‌ای آحاد مردم را از پیش‌نیازهای این مهم بیان کرد و خواستار مشارکت و کمک بیش از پیش رسانه‌های استان در این زمینه شد.

وی، موفقیت‌های شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان شرقی را ناشی از همدلی، همگرایی و هماهنگی بین اعضا و دستگاه‌های مختلف انتظامی، قضایی و سایر نهادها دانست.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به وظایف شهرداری در حوزه اجتماعی و حمایت از درماندگان، تاکید کرد: طبق مصوبه قبلی شورا، شهرداری تبریز مسوول تامین هزینه‌های جاری مرکز ماده ۱۶ است و نباید در این زمینه شاهد کم‌کاری شهرداری باشیم.

جبارزاده، خدمت به معتادان درمانده را وظیفه مهم و رسالتی سنگین برعهده همه مسوولان برشمرد و با بیان اینکه این معتادان جزو محروم‌ترین و نیازمندترین اقشار جامعه هستند، گفت: کمک به این دسته از افراد جامعه علاوه بر وظیفه اداری، اجر معنوی دارد و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر باید در این زمینه تلاش‌های شبانه‌روزی کنند زیرا که این شورا با سایر شوراها و کارگروه‌ها تفاوت‌های اساسی دارد.

وی، بازگرداندن یک نفر از معتادان به آغوش گرم خانواده را بهترین هدیه مادی و معنوی خدمت‌گزاران مردم در عرصه مبارزه با موادمخدر دانست و یادآور شد: نباید در این مسیر مقدس اندکی از انگیزه‌هایمان کم شود و باید بدانیم که کار ما تازه شروع شده است و باید با انگیزه و همت مضاعف برای ریشه‌کنی پدیده شوم اعتیاد تلاش کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به کاهش میزان کشفیات موادمخدر در استان نسبت به سال گذشته، گفت: این موضوع دلیل بر کم‌کاری دستگاه‌های مسوول نیست، بلکه نشانه ناامن بودن فضای استان برای قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر است و اگر فضا برای این افراد ناامن شود طبیعی است که عرضه و به دنبال آن کشفیات مواد مخدر کاهش یابد.