«دلفیناریوم باغلارباغی» ابتکار ارزشمند سرمایه گذاری گردشگری
«دلفیناریوم باغلارباغی» ابتکار ارزشمند سرمایه گذاری گردشگری

“صادق نجفی” شهردار کلانشهر تبریز در بازدید از این پروژه تفریحی و سیاحتی اظهار کرد: خرسندیم که در کنار پروژه های عمران شهری، مباحث تفریحی برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان نیز همگام سازی می‌شود. نجفی ادامه داد: پروژه پارک دلفیناریوم تبریز با سالن نمایش ۵۰۰ نفری  در مجموعه باغلارباغی تبریز بی شک نمودی بی نظیر […]

“صادق نجفی” شهردار کلانشهر تبریز در بازدید از این پروژه تفریحی و سیاحتی اظهار کرد: خرسندیم که در کنار پروژه های عمران شهری، مباحث تفریحی برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان نیز همگام سازی می‌شود.

نجفی ادامه داد: پروژه پارک دلفیناریوم تبریز با سالن نمایش ۵۰۰ نفری  در مجموعه باغلارباغی تبریز بی شک نمودی بی نظیر برای توسعه گردشگری تبریز به شمار می‌رود.

_۰B1A9899

وی با اشاره به اقدامات و تکاپوی مجموعه شهرداری جهت آماده‌سازی تبریز برای سال ۲۰۱۸ ، تصریح کرد: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ فرصتی مغتنم برای معرفی جاذبه های گردشگری و تفریحی شهرمان برای مردم جای جای دنیا است.

شهردار تبریز، سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی را زمینه ای موثر در توسعه شهر عنوان کرد و افزود: این موضوع مهم، به خصوص با در نظر داشتن چشم‌انداز گردشگری ۲۰۱۸ و ضرورت‌های میزبانی این رویداد مهم فرهنگی و اجتماعی، نمود بیشتری دارد.

نجفی اظهار کرد: برنامه‌های توسعه‌محور شهرداری تبریز با حمایت مجموعه مدیریتی استان و همراهی شورای شهر ادامه داشته و جذب زمینه‌های سرمایه‌گذاری را به عنوان راهکار ارزشمند آبادانی، رفاه و اشغال‌زایی پیگیری خواهد کرد.

در این میان شهرام دبیری رئیس شورای شهر تبریز نیز با اشاره به ظرفیت های تبریز برای حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی ، اظهار کرد: پروژه پارک دلفیناریوم باغلارباغی تبریز نمونه ای شاخص در شمالغرب کشور است که باعث توسعه ظرفیت های تفریحی و فرهنگی شهرمان است.

دبیری یادآور شد: بی تردید ایجاد مرکز تفریحی دلفینها همراه با نمایش دلفین‌ها می تواند برای اوقات فراغت و تفریح شهروندان و خانواده های تبریزی مفید و مثمرثمر باشد.

وی با اشاره به مشخصات این پارک دلفیناریوم گفت: دلفیناریوم تبریز یک هزار و ۲۰۰ متر مربع وسعت دارد و ظرفیت پذیرایی از بازدیدکنندگان روزانه در هر سانس ۵۰۰ نفر است که این مجموعه دارای استخر ۲۰*۲۰ و ارتفاع ۳٫۲۰ می باشد.

رئیس شورای شهر تبریز با بیان اینکه دلفین‌ها و فوک های آبی این مجموعه طی روزهای اخیر وارد مجموعه شده و در حال تمرین هستند ، تصریح کرد: دو دلفین، دو فوک و یک وال سفید در این مجموعه وارد شده اند که ویژگی خاص دلفیناریوم تبریز نسبت به دیگر مجموعه های مشابه وال سفیدی بوده که از کشور روسیه به این مجموعه اضافه شده است.

_۰B1A9871

این عضو شورای شهر تبریز افزود: برنامه‌های فرهنگی و تفریحی شهر، در سال‌های اخیر، در سایه مدیریت یکدل و هماهنگ شهر و استان و همچنین همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی، به مرحله‌ای از تاثیرگذاری رسیده که نام تبریز را در عرصه‌های مهم بین‌المللی مطرح کرده است.

فریدون بابایی اقدم  دبیر کمیسیون عمران و توسعه شهرسازی نیز طی این بازدید با اشاره توسعه کمی و کیفی پارکهای سطح تبریز، اظهار کرد: برنامه های شهرداری تبریز جهت توسعه فضای سبز و احداث پارکهای جدید در نقاط مختلف تبریز طی سال جاری نیز به مثابه سال گذشته با جدیت و تکاپوی هر چه بیشتر ادامه داد.

وی ادامه داد: در این میان ایجاد امکاناتی نظیر مجموعه دلفیناریوم در پارک باغلارباغی ، عاملی مهم جهت جذب بیشتر شهروندان برای استفاده از فضاهای اجتماعی است که نشاط اجتماعی را نیز در پی دارد.

گفتنی است، مجموعه دلفیناریوم تبریز طی روزهای آینده برای استفاده عموم شهروندان و گردشگران تابستانی آماده بهره برداری است.