چهار هزار نفر در طرح “اهدای عضو اهدای زندگی” ثبت نام کرده اند
چهار هزار نفر در طرح “اهدای عضو اهدای زندگی” ثبت نام کرده اند

رسول زارع‌زاده با بیان اینکه ۲۷ هزار نفر بیمار منتظر دریافت عضو در کشور وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه روزانه هفت الی ۱۰ نفر به دلیل نبود عضو پیوندی و کمبود اهداکننده فوت می‌کنند. وی افزود: بسیج جامعه پزشکی استان آذربایجان‌شرقی با توجه به ضرورت فرهنگ سازی اهدای عضو در جامعه به عنوان پیشگامان سلامت […]

۸۸۹۶۹

رسول زارع‌زاده با بیان اینکه ۲۷ هزار نفر بیمار منتظر دریافت عضو در کشور وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه روزانه هفت الی ۱۰ نفر به دلیل نبود عضو پیوندی و کمبود اهداکننده فوت می‌کنند.

وی افزود: بسیج جامعه پزشکی استان آذربایجان‌شرقی با توجه به ضرورت فرهنگ سازی اهدای عضو در جامعه به عنوان پیشگامان سلامت وارد عرصه شده و اولویت کاری خود را اجرای طرح “اهدای عضو، اهدای زندگی” را در استان آغاز کرد.

وی با بیان اینکه در قالب طرح “اهدای عضو، اهدای زندگی” غرفه هایی در سطح شهر برپا شده اند، تاکید کرد: این طرح از سال گذشته در بیمارستان صحرایی کلید زده شده و طی آن از مردمی که خواهان نام نویسی در اهدا عضو هستند ثبت نام کرده و کارت اهدا عضو به آنان داده می شود.

زارع زاده ادامه داد: این طرح در بیمارستان صحرایی با استقبال گرم و بی نظیر مردم روستایی مواجه شد و ما را بر آن داشت تا این طرح را گسترش دهیم. در مصلای امام خمینی(ره) تبریز نیز غرفه ای دائمی دایر کردیم تا مردم علاقمندی که نمی توانند از طریق اینترنت  ثبت نام نمایند، در این طرح نام نویسی کنند.

وی با اشاره به اینکه اکثر مراجع چون امام خمینی(ره)، آیت الله خامنه ای و آیت الله مکارم شیرازی اهدای عضو را جایز دانسته اند، گفت: تاکنون حدود چهار هزار نفر در این غرفه ها ثبت نام کرده و کارت اهدای عضو دریافت کرده اند.