قرارگاه پدافند هوایی ارتش که از سالیان اخیر کار ایجاد یک شبکه یکپارچه پدافندی را پیگیری می‌کرد، پس از انجام مراحل امنیتی و نظامی، در سالیان اخیر موفق به تاسیس این شبکه پدافندی شده است. این قرارگاه حالا توسط این شبکه یکپارچه که سراسر کشور را دربرگرفته، امنیتی بسیار بالا برای آسمان کشور به وجود […]

قرارگاه پدافند هوایی ارتش که از سالیان اخیر کار ایجاد یک شبکه یکپارچه پدافندی را پیگیری می‌کرد، پس از انجام مراحل امنیتی و نظامی، در سالیان اخیر موفق به تاسیس این شبکه پدافندی شده است. این قرارگاه حالا توسط این شبکه یکپارچه که سراسر کشور را دربرگرفته، امنیتی بسیار بالا برای آسمان کشور به وجود آورده است.

اما در ماه‌های اخیر با ورود و رونمایی از اولین محموله از ادوات سامانه موشکی اس ۳۰۰، توان پدافندی این قرارگاه به شدت افزایش یافته است، به‌طوری که تا پایان سال جاری و بنابر آنچه که امیر اسماعیلی فرمانده این قرارگاه اعلام کرده، اولین سامانه موشکی اس ۳۰۰ تا پایان امسال، استقرار عملیاتی خواهد یافت.

اولین محموله از “موشک‌های سامانه موشکی اس ۳۰۰” نیز اخیراً وارد کشور شده و این نشان از عزم جدی ایران و قرارگاه پدافند هوایی برای واردکردن این سامانه موشکی پیشرفته به چرخه پدافند هوایی کشور، دارد.

در حال حاضر ۳۷۰۰ نقطه کشور تحت پوشش قرارگاه پدافند هوایی قرار دارد که حاصل زحمات شبانه‌روزی قرارگاه پدافندی هوایی است، به‌طوری که ایکائو یا همان سازمان بین‌المللی هوانوردی نیز امنیت بالای آسمان ایران را ستوده است.