دعوا، بر سر لحاف ملانصرالدین!! / آیا ایجاد ترافیک فقط برای بازیهای تراکتور مطرح است ؟
دعوا، بر سر لحاف ملانصرالدین!! / آیا ایجاد ترافیک فقط برای بازیهای تراکتور مطرح است ؟

ابتدا گفتندکه استادیوم یادگار تا اوایل فصل فوتبال حاضر میشود. بعد گفتند که چهار هفته بعد از شروع بازیها آماده میشود. ناگفته پیداست که هفته های خدا زیاداست و جاری شدن سیل در بعضی کوچه های تبریز که ناشی از پر بودن جدولها و کانالها از آت و آشغال و موانع بود، بهانه خوبی دست […]

۱۳۹۴۰۹۲۲۱۳۱۲۳۸ابتدا گفتندکه استادیوم یادگار تا اوایل فصل فوتبال حاضر میشود. بعد گفتند که چهار هفته بعد از شروع بازیها آماده میشود.

ناگفته پیداست که هفته های خدا زیاداست و جاری شدن سیل در بعضی کوچه های تبریز که ناشی از پر بودن جدولها و کانالها از آت و آشغال و موانع بود، بهانه خوبی دست مسولین داد تا بگویند: سیل باعث به تعویق افتادن اتمام کار پروژه شد و……!
الغرض! معلوم نیست که استادیوم مزبور کی تمام شده و آماده بهره برداری میشود. از طرفی با این پیش فرض که حداقل چهار بازی از بازیهای تیمهای تبریزی، در یادگار نخواهد بود، مسولین امر بجای تعیین محل مناسب، بنوعی وقت گذرانی کرده و تصمیم گیری را به آینده موکول نمودند.
چندین اداره و نهاد بایستی بر سر تعیین مکان مسابقات توافق داشته باشند و همین مساله باعث به تعویق افتادن بیشتر تعیین محل مسابقات شد!
بیش از دو مکان برای میزبانی بازیها در تبریز نبود و میزبانی در خارج از تبریز هم مشکلات دیگری دارد؛ بنیان دیزل تیم گسترش و باغشمال!
عدم تعیین محل بازیها نه تنها برای هواداران ایجاد نگرانی کرد، بلکه موجب دغدغه خاطر بازیکنان نیز گردید و بایستی آنها بدانند که برای استفاده از امتیازات میزبانی در کدام استادیوم بازی خواهند کرد و لازمست که خود را با آن وفق دهند؟
بعد از آنکه هواداران و کادر فنی تیم تراختور، برگزاری بازیها در باغشمال را به مصلحت تیم دانستند و از خیر بازی در شهرهای همجوار گذشتند، این بار نوبت سنگ اندازی بعضی ها رسید و علنا مانع این تصمیم تراختوریها شدند.
بیادشان افتاد که جان هواداران تراختور بسیار عزیز است و استادیوم باغشمال هم  پیرشده و ممکن است که فرو ریزد و….!
هر آدم عاقلی این استناد را قبول دارد و نمی توان ایرادی گرفت، بشرطی که به چند سوال زیر پاسخ قانع کننده بیابیم:
-آیا این استادیوم باغشمال همانی نیست که در همین چندماه پیش درمسابقات ماشین سازی پر از جمعیت میشد و هیچ خطری را آقایان احساس نمیکردند؟
-آیا وزن متوسط هر نفر از هواداران تراختور، بیش از وزن هواداران ماشین سازی است؟
_آیا در چندین مسابقه ای که در فصل پیش بمیزبانی ماشین سازی برگزار شد و تمام استادیوم مملو از جمعیت میشد، مشکلی پیش آمد تا ملاک احتمال وقوع مجدد آن باشد؟
ناگفته پیداست که استادیوم باغشمال مشکلی برای حضور تماشاگران از نظر استحکام ندارد و بر فرض محال اگر شکستگی و خمیدگی وجود دارد، سخت تر از ترمیم پل چهار راه آبرسان نیست که چندسال پیش تعمیرگردید؟
برای بازی در باغشمال ابتدا مشکل ترافیک مطرح شد، بعد پیر و فرتوت شدن آن عنوان شد و بالاخره فرمودند که برگزاری بازیهای ماشین سازی! در این استادیوم در روزهای پنجشنبه و جمعه بلامانع است. شکی نیست که با تجدید نظر، در روزهای غیر تعطیل هم بلامانع خواهدشد.
بی جهت نیست که مسولین ماشین سازی دغدغه تعیین محل بازیها را ندارند و با خیال راحت، بکار خود مشغولند و تنها مسولین تیم تراختور هستند که حرص تعیین مکان بازیها را میخورند و هواداران میلیونی اش که نگران و سربه گریبان هستند!
نتیجه اخلاقی:
مشکل ترافیک مرکزشهر و پیری چهل ساله استادیوم باغشمال و…… تنهابرای تراختور قابل تصوراست و لاغیر!
حکایت:
ملا نصرالدین ، اسوه طنز و بذله گوئی مردم آذربایجان است که بنظر بسیاری همزمان با تیمور می زیست. ملا نصرالدین بهمراه عیالش در شب زمستانی مشغول خوردن شوربا (آبگوشت) بودندکه سر و صدائی در کوچه بگوش میرسد. ملا که بابی خیالی مشغول خوردن بود، به اصرار زنش ، لحاف بر دوش میکشد تا برود ببیند در کوچه چه خبراست. بعد از مدتی بدون لحاف، لرزان بر میگردد! زنش میپرسد: دعوا بر سر چی بود! ملا نصرالدین که در دعوای ساختگی لحافش را زده بودند، جواب میدهد: دعوا بر سر لحاف من بود!