بازگشت بازداشت‌شدگان به شورای شهر تبریز/ غیبت درسخوان و باهر
بازگشت بازداشت‌شدگان به شورای شهر تبریز/ غیبت درسخوان و باهر

جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز صبح امروز با حضور ۱۹ نفر از اعضا و با غیبت دو عضو شورای شهر تبریز به ریاست شهرام دبیری تشکیل شد. براساس این گزارش، دو نفر از اعضای شورای شهر که در جلسه امروز غیبت کرده‌اند با اطلاع قبلی حضور نداشتند. رسول درسخوان به دلیل کسالت و ایرج […]

۱۳۹۵۰۴۲۲۰۰۱۰جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز صبح امروز با حضور ۱۹ نفر از اعضا و با غیبت دو عضو شورای شهر تبریز به ریاست شهرام دبیری تشکیل شد.

براساس این گزارش، دو نفر از اعضای شورای شهر که در جلسه امروز غیبت کرده‌اند با اطلاع قبلی حضور نداشتند.

رسول درسخوان به دلیل کسالت و ایرج شهین‌باهر به دلیل مسافرت و با اطلاع قبلی در این جلسه روز یکشنبه شورای شهر تبریز حضور نداشتند.

در جلسه صبح امروز که محمدحسین جعفری نائب رئیس شورای شهر تبریز به عنوان سخنران پیش از دستور به ایراد سخنرانی پرداخت چهار نفر از اعضای شورا که پیش از این به خاطر اتهامات امکان حضور نداشتند نیز حضور یافته بودند.

در ادامه جلسه امروز صبح شورای اسلامی شهر تبریز نامه‌های فرمانداری تبریز در خصوص تعیین سقف ماده ۱۶ و ۱۷ مربوط به سال ۹۴ و همچنین هبه‌ها و اخذ عوارض توسط شهرداری تبریز توسط حبیب شیری‌آذر قرائت شد.

شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی شهر تبریز پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه پاسخ استعلام شورای شهر از وزارت کشور به دستشان رسیده است، گفت: تا زمانی که کیفرخواستی برای اعضای شورای شهر بازداشت شده صادر نشده باشد اولویت حضور در جلسات با همین اعضاست.

وی افزود: بنا به پاسخ استعلام تا زمانی که کیفرخواستی برای اعضای شورا صادر نشده باشد اولویت حضور در جلسات با همین اعضاست و از این‌جهت اعضای علی‌البدل نمی‌توانند در جلسات آینده شورا حضور یابند

دبیری تأکید کرد: بر این اساس آقایان لطفی و نورمحمدزاده امکان حضور در جلسات را ندارند.

رئیس شورای تبریز تأکید کرد: بر این اساس جلسه هفته آینده با حضور اعضای گذشته و بر طبق دستور جلسه برگزار خواهد شد.

دبیری با تأکید بر اینکه طبق قانون شورای شهر ملزم به برگزاری دو جلسه در ماه است گفت: بر این اساس عدم تشکیل جلسه هفته گذشته مانعی نداشته و برگزاری ۴ جلسه و یا بیشتر در شورای شهر تبریز به دلیل حجم کاری بالای ما در شورای شهر است.

لازم به ذکر است جلسه هفته گذشته شورای شهر به دلیل ابهام در مسئله امکان حضور اعضای بازداشت شده از زندان در شورا لغو شده بود.

اگر کیفرخواست صادر شود حتماً حکم تعلیق اعضای شورا نیز اجرا می‌گردد

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران در تیرماه به مناسبت هفته قوه قضائیه به پرونده فساد مالی در شورا و شهرداری تبریز اشاره کرده بود و گفته بود: به اتهام اخذ و پرداخت رشوه و تبانی ۳۵ نفر از اعضای شورای شهر، مدیران شهرداری تبریز دستگیر شده‌اند.

حکمتعلی مظفری افزود: در این رابطه چهار عضو شورا، ۱۱ مدیر شهرداری و ۲۰ نفر از پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری دستگیر شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی اتهام افراد دستگیر شده در پرونده شورای شهر و شهرداری تبریز را اخذ و پرداخت رشوه و تبانی اعلام کرد و ادامه داد: هیچ مقام غیرقضایی حق اظهارنظر در امثال این پرونده‌ها را ندارند.

مظفری به آزادی با قرار وثیقه اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز اشاره کرد و یادآور شد: معنای آزادی به قید وثیقه این نیست که شخص مورد نظر تبرئه شده، بلکه تا زمان صدور حکم قطعی در دسترس قوه قضائیه است.

به گفته وی، پرونده شورای شهر و شهرداری تبریز فعلاً در مرحله تحقیقات مقدماتی است، اما هنوز صدور کیفرخواست نشده است و اگر کیفرخواست صادر شود حتماً حکم تعلیق اعضای شورا نیز اجرا می‌گردد و اعضای شورای شهر اجازه فعالیت نخواهند داشت مگر اینکه مشمول حکم برائت شوند.