شمارش معکوس برای عقد تفاهم نامه های  سرمایه گذاری مشترک بین  شهرداریهای کشور و سرمایه گذاران خارجی
شمارش معکوس برای عقد تفاهم نامه های  سرمایه گذاری مشترک بین  شهرداریهای کشور و سرمایه گذاران خارجی

داود ندیم ، عضو شورای راهبردی  و رییس کمیته سرمایه گذاری  اجلاس جهانی شهرداران و شوراها  با اعلام این خبر گفت :طبق برنامه ریزی و اقدامات  بعمل آمده ، حضور سرمایه گذاران دوازده کشور  در تالار مذاکرات سرمایه گذاری قطعی گردیده است و برای هر کشور نیز میز اختصاصی مذاکره در نظر گرفته شده است. […]

photo_2016-07-16_14-05-49

داود ندیم ، عضو شورای راهبردی  و رییس کمیته سرمایه گذاری  اجلاس جهانی شهرداران و شوراها  با اعلام این خبر گفت :طبق برنامه ریزی و اقدامات  بعمل آمده ، حضور سرمایه گذاران دوازده کشور  در تالار مذاکرات سرمایه گذاری قطعی گردیده است و برای هر کشور نیز میز اختصاصی مذاکره در نظر گرفته شده است.

ریاست میز آمریکا را در این تالار آقای دکتر مجید جاودانی تبریزی نژاد به عهده دارند وتعداد چهار شرکت فعال از آمریکا در این میز حضور خواهند داشت . خانم کریستین دوهیم رییس جهانی شورای توسعه تجارت کشورهای مشترک المنافع از کانادا  و آقای دیوید فیشر قائم مقام کانون بین المللی گردشگری اسکال  از بریتانیا  از جمله  مقاماتی هستند که با هماهنگی میز آمریکا  در این تالار حضور خواهند یافت و با شهرداریهای حاضر در تالار  مذاکره خواهند نمود علاوه بر آن مقدمات خواهرخواندگی چند شهر ایران نیز با چند شهر آمریکا و کانادا بررسی  خواهد شد.

مسئولیت میز ارمنستان به انجمن دوستی ایران و ارمنستان و ریاست میز نیز به آقای مهندس علیرضا نظیف ، دبیر شمالغرب این انجمن داده شده است  سه شرکت از ارمنستان و پنج شرکت ایرانی  مرتبط  در این میز حاضر خواهند بود و در زمینه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری ، ساخت هتل ، تبادل توریست با شهرداران مذاکره خواهند نمود .

آقای دکتر رضا خلیلی دیلمی ، رییس اتاق بازرگانی اسکاندیناوی و ایران نیز مسئولیت میز اسکاندیناوی را به عهده دارند و پتانسیل های  دهها شرکت از کشورهای سوئد ، دانمارک ، فنلاند ، نروژ و ایسلند را در تالار ارائه خواهند نمود و چهار شرکت از کشورهای مذکور نیز حضور خوهند داشت.

آقایان وهاب و محمد ایرانی ، مسئولیت میز چین را در این تالار به عهده دارند و زمینه حضور روسای دو هلدینگ بزرگ چین ( که در حوزه عمران شهری رزومه و فعالیت گسترده ای  در جهان دارند ) رافراهم نموده اند و نیز پتانسیل های چندین شرکت چینی  جهت سرمایه گذاری در ایران را به شهرداران ارائه خواهند نمود همچنین شرکت سرمایه گذاری دولتی  جمهوری خلق چین ( سیتیک ) هم در این تالار حضور ویژه ای خواهند داشت .

این شرکت  درحال حاضر مالکیت و مدیریت ۴۴ شرکت تابعه را در اختیار دارد که در حوزه های بانکداری ، توسعه املاک و مستغلات ، ساخت و ساز و اجرای زیرساخت های شهری ، تولید برق ، مخابرات و فناوری اطلاعات ، انتشارات و صنایع طبیعی فعالیت می نماید و از طریق شرکت های زیرمجموعه ی خود دارای عملیات در پنج قاره جهان ،ازجمله در کشورهای چین ، هنگ کنگ ،  ایران ، امریکا ، کانادا ، استرالیا و … می باشد. از پروژه های مهم ساخت و ساز انجام شده و یا درحال تکمیل این گروه می توان به طرح احداث و توسعه ی مترو تهران ، مجتمع خانه سازی ونزوئلا و  و ورزشگاه المپیک پکن (به عنوان بزرگترین سازه ی فلزی جهان ) اشاره کرد.

میز کشور ایتالیا به ریاست آقای دکترفرزان آذر پور میباشد و  تاکنون  دوازده شرکت ایتالیایی در زمینه های زیر برای حضور در میز ایتالیا  و عقد تفاهم نامه  سرمایه گذاری مشترک با شهرداریهای ایران   اعلام آمادگی نموده اند. زمینه فعالیت این شرکتها عبارت اند از :

–           انرژی های سبز

–           ترمیم محیط های آلوده ، کنترل و رفع آلاینده ها

–           رستورانهای زنجیره ای ایتالیایی

–           سرمایه گذاری و کارگزاری فاینانس و تامین مالی

–           سرمایه گذاری در بخش انرژی ، فلزات ، مدیریت پسماند ، معدن  و سنگ .

–           برنامه ریزی استراتژیک در موضوعات گردشگری و سرمایه گذاری

–           گردشگری

–           شبکه هوشمند مدیریت شهری

–           سیستم هوشمند تاکسیرانی و دوچرخه

–           ساخت و ساز شهری.

میز ترکیه  در این تالار به ریاست آقای دکتر یعقوب سعادت نژاد میباشد و حضور هفده شرکت ترکیه ای فعال در حوزه شهری قطعی شده است. این شرکتها در زمینه فاینانس ، انرژی های نو ، ساخت و ساز شهری ، گردشگری و توریست  علاقمند به سرمایه گذاری مشارکتی با شهرداران میباشند.

آقای مهندس پرویز مشمع چیان ، ریاست میز کره جنوبی را به عهده دارند و زمینه حضور یک  هلدینگ بزرگ  کره ای را در این تالار فراهم آورده اند هلدینگ مذکور شامل دهها شرکت بخش خصوصی کره جنوبی است که در زمینه سرمایه گذاری و انرژی فعالیت دارند.

آقای دکترروح اله نجد عطایی ، ریاست میز انگلستان را به عهده دارند و زمینه حضور پنج شرکت ایرانی و انگلیسی را در اجلاس فراهم آورده اند و مدل های مالی برای فاینانس و تامین مالی پروژه های شهری را ارائه خواهند نمود خصوصا موضوع فرآیند ایجاد و تاسیس  خطوط تراموا در شهرهای کشورمان در این میز بصورت عملیاتی مذاکره خواهد شد.

میز سوییس توسط آقای دکتر بهزاد خیری زاده افشار، مدیریت خواهد شد و اطلاعات مربوط به نحوه تامین مالی برای پروژه های شهری و نحوه ارتباط با بانکها و شرکتها وموسسات اعتباری سوییس  توضیح  داده شده و مذاکره خواهد شد.

آقای مهندس آرش اسماعیل نسب نیز ریاست میز عراق و اقلیم کردستان عراق را به عهده دارند وهشت شخص حقیقی و حقوقی فعال در این کشوربا هماهنگی نمایندگی اقلیم کردستان عراق در ایران و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران  در سلیمانیه  در زمینه پروژه های شهری در تالار مذاکرات سرمایه گذاری اجلاس حضور خواهند داشت.

میز مشترک گرجستان و آذربایجان هم به ریاست آقای دکترفرزاد قاسم زاده  میباشد و چند پروژه زیست محیطی  با فنآوری جهانی  در این میز ارائه  و نحوه همکاری و سرمایه گذاری مشترک با شهرداریها بررسی خواهد شد.

میز هنگ کنگ هم به ریاست آقای مهندس بهزاد میرزایی دایر خواهد شد تا در زمینه تامین مالی پروژه های شهری با شهرداریها  مذاکره بعمل آورند.

ندیم همچنین گفت :

برای حضور هیئت های خارجی میهمان این تالار ، هیچگونه هزینه ای از سوی طرف ایرانی پرداخت نمیشود و برنامه ریزی طوری انجام شده است که فقط  آن دسته از شرکتهای خارجی که جدیت لازم برای کار و سرمایه گذاری مشارکتی در ایران را دارند با هزینه خودشان ( حتی هزینه هتل و بلیط هواپیما و …)  در اجلاس حضور یابند  و هزینه ها کلا به عهده خود طرفهای خارجی است و این موضوع  به نوعی شاخصی برای سنجش علاقمندی واقعی آنها میباشد.

وی گفت : در برنامه ریزی های بعمل آمده ، کمیت و تعداد شرکتهای خارجی  برای حضور در این تالار مبنا نبوده بلکه کیفیت حضور و عملیاتی نمودن مذاکرات مد نظر است فلذا شرکتی که با هزینه خود به این اجلاس میآید قطعا برنامه  عملیاتی جدی نیز برای خود خواهد داشت .