اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت نشاط اجتماعی و آموزشهای شهروندی
اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت نشاط اجتماعی و آموزشهای شهروندی

حجت الاسلام احمد حمیدی امروز در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه های معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز مبنی بر غنی سازی اوقات فراغت شهروندان، گفت: جشنواره محلات برای دومین سال متوالی جهت غنی سازی اوقات فراغت شهروندان در محورهای فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی، تفریحی ، آیینی و گردشگری برگزار می شود. وی افزود: به وسیله‌ی اجرای جشنواره محلات […]

۴ (۱)
حجت الاسلام احمد حمیدی امروز در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه های معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز مبنی بر غنی سازی اوقات فراغت شهروندان، گفت: جشنواره محلات برای دومین سال متوالی جهت غنی سازی اوقات فراغت شهروندان در محورهای فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی، تفریحی ، آیینی و گردشگری برگزار می شود.

وی افزود: به وسیله‌ی اجرای جشنواره محلات برنامه های متعدد پیش بینی شده را در بطن جامعه به اجرا در می‌آوریم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: اهداف جشنواره محلات بسته به شرح وظایفی است که برای شهرداری تعریف شده و از آن جمله می توان به موضوعات آموزش شهروندی، نشاط اجتماعی، ارتقای آگاهی شهروندان و تقویت مشارکت اجتماعی در مدیریت شهری اشاره کرد.

وی با اشاره به بعد آیینی این جشنواره به عنوان یکی از محورهای مورد توجه در آن، توضیح داد: برگزاری کرسی های تلاوت در ماه رمضان، تشکیل محافل جز خوانی قرآن کریم در فرهنگ سراها، برگزاری دوره های آموزش احکام و نمایشگاه های سفره افطاری از جمله برنامه های مربوط به محور آیینی مذهبی است.

حمیدی در تشریح برنامه های آموزش شهروندی در این جشنواره، بیان کرد: تعریف و ابلاغ ۱۲۰ نوع آموزش در حوزه هایی چون کارآفرینی و مهارت های زندگی، حفظ و گسترش فضای سبز و غیره مربوط به این حوزه هستند.

وی اذعان داشت: برگزاری نمایشگاه های محلی صنایع دستی در هر محله در آخر تابستان و انتخاب برترین اثر از بین آثار هنری شهروندان، معرفی همسایه نمونه در هر محله و اهدای پلاک طلایی به یکی از ساکنان محله(که در حوزه فضای سبز مشارکت داشته اند) از جمله طرح های مربوط به بعد آموزش شهروندی جشنواره به حساب می آید.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز اضافه کرد:  در حوزه ورزشی نیز می توان به برنامه هایی چون اجرای بازی های سنتی، تحرک آور و دارای بار فرهنگی  و اجرای مسابقات ورزشی متعدد در زمینه شنا، تیراندازی، فوتبال و غیره اشاره کرد.

وی تاکید داشت: برگزاری تورهای و اردوهای تفریحی و گردشگری درون استانی، برگزاری ۳۶ برنامه تور تبریزگردی در هر منطقه و آشنایی شهروندان با اماکن تاریخی، مشاهیر، موزه ها و اماکن دیدنی تبریز فعالیت هایی هستند که در بعد تفریحی و گردشگری جشنواره محلات جای می گیرند.

حمیدی با تاکید بر محور سلامت به عنوان بخش مهمی از جشنواره محلات خاطرنشان کرد: در این حوزه ایجاد ایستگاه های سلامت در محلات، ارائه‌ی مشاوره هایی با موضوعات متعدد، استقرار اتوبوس سلامت در محلات، ایجاد نمایشگاه توانمندی های محلات و ورود به حوزه ی پیشگیری از اعتیاد و سایر برنامه ها پیش‌بینی شده اند.

وی ادامه داد: در رابطه با ایجاد نشاط,اجتماعی نیز ۲۴ جنگ شادی و پخش فیلم‌های خانوادگی در پارک‌ها را تدارک دیده‌ایم که این بخش از برنامه به سازمان فرهنگی هنری شهرداری مربوط می شود.

وی با اشاره به برنامه آموزشی و ساماندهی مربیان فرهنگی اضافه کرد: بر اساس معیارها و روال تعریف شده تا کنون ۳۰۰ مربی را ساماندهی کرده ایم.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به رونمایی از الگوی تبریز ۲۰۱۸ شهرداری را یکی از نهادهای فعال در این خصوص دانست و گفت: شهردار تبریز به عنوان دبیر اجرایی ستاد سیاست گذاری تبریز ۲۰۱۸ و معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری به عنوان مسئول کمیته تبلیغات و امور بین المللی به همراه کمیته تدوین منشور برنامه های ۲۰۱۸ سه جایگاه و نقش مهم را در این مورد عهده دار هستند.

وی با بیان اینکه منشور ۲۰۱۸ در شرف تکمیل و تصویب است اظهار کرد: شهرداری تبریز تا کنون بیشتر برنامه های تبریز ۲۰۱۸ (برنامه های مختلف ملی برای ۲۰۱۷ و طرح های بین المللی برای ۲۰۱۸) را برعهده گرفته است.

حمیدی در پایان با اشاره بر اینکه ۱۲۸ مرکز فرهنگی شهرداری در تبریز فعال و در حال خدمت رسانی هستند، گفت: از آن جمله می توان به ۱۷ خانه سلامت، ۱۷ فرهنگسرا و ۳۴ باب کتابخانه اشاره کرد.