ماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: توقع ما این است که وزرایی که با موضوع دریافت حقوق‌های نجومی درگیر هستند به جد از مردم عذرخواهی کنند و حتی استعفا دهند. به گزارش فارس، بهروز نعمتی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۲۳ تیر ۹۵) گفت: این روزها مباحث زیادی در […]

ماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: توقع ما این است که وزرایی که با موضوع دریافت حقوق‌های نجومی درگیر هستند به جد از مردم عذرخواهی کنند و حتی استعفا دهند.

به گزارش فارس، بهروز نعمتی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۲۳ تیر ۹۵) گفت: این روزها مباحث زیادی در مورد حقوق‌های نجومی مطرح می‌شود و درخواست من از آقای رئیس‌جمهور و معاون اول وی این است که با حضور خود در اتاق‌های شیشه‌ای به حیات خلوت‌هایی که تحت عنوان هلدینگ‌های مجموعه های مختلف بانک‌ها و بعضی از وزارتخانه‌ها هست سرکشی داشته باشند.

وی افزود: آنچه که در گزارش دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در مورد حقوق‌های نجومی آمده مشتی نمونه خروار است و من در دیداری که با بعضی از وزرا داشتم گفتم که بحث حقوق‌های نجومی که امروز مطرح ما با آن مواجهیم قطره‌ای از دریاست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: افرادی در این هلدینگ‌ها مشغول به کار هستند که در ۱۲ یا ۱۳ هیأت مدیره دیگر نیز عضویت دارند و این افراد حقوق‌های متعددی را دریافت کردند که در مقایسه با حقوق‌های دریافتی از طرف افرادی که امروز نام آنها در روزنامه‌ها درج شده قطعا بسیار اندک و ناچیز است.

نعمتی خاطرنشان کرد: اینکه وزرا می‌گویند ما بحث‌ حقوق‌های نجومی را پیگیری می‌کنیم یک اشکال اساسی و جدی است و باید با آنها گفت که چرا پیش از اینکه این اتفاق بیفتد جلوی آن را نگرفتند.

وی افزود: بنده به همراه دو نفر دیگر از نمایندگان خدمت یکی از وزرا رسیدیم و در مورد یکی از مدیرانی که ایرادات جدی مالی در مورد آن وجود داشت به وزیر این ایرادات را اطلاع دادیم و حال سوال من این است که چرا قبل از اینکه اتفاقات اخیر بیفتد جلوی آن مدیر توسط وزیر مربوطه گرفته نشد و البته باید گفت که امروز این پیگیری‌ها کافی نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ در یک کشور غیراسلامی وقتی به مدت ۲۰ ثانیه برق قطع می‌شود وزیر مربوطه ۲۰ ثانیه در مقابل مردم تعظیم می‌کند اما چرا وزرای ما کوچکترین عذرخواهی از ملت نمی‌کنند و چرا وزرای ما نباید استعفا دهند. چرا وزرای ما به دنبال این هستند که توپ را به زمین مجلس بیندازند.

نعمتی خاطرنشان کرد: حق آن است که اگر وزیری اشتباه کرد از مردم عذرخواهی کند نه اینکه اقدام خود را توجیه کند. لذا توقع ما این است که وزرایی که با موضوع دریافت حقوق‌های نجومی درگیر هستند به جد از مردم عذرخواهی کنند و حتی استعفا دهند.

وی خطاب به مسئولان کشور فرانسه گفت:‌ شمایی که ادعای دوستی و رفاقت با جمهوری اسلامی ایران می‌کنید و توقع دارید با شما تجارت را از سر بگیریم. چگونه است که با همکاری مسئولین نابخرد آل‌سعود میتینگی را بر علیه ملت ایران با حضور افرادی تشکیل می‌دهید که این افراد از هر نظر مورد انزجار مردم ما هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر هیچکس پوشیده نیست که منافقین کوردل چه مصیبت‌هایی را بر ملت ایران تحمیل کردند و چه عزیزانی را از ما نگرفتند.

نعمتی خاطرنشان کرد: من متعجبم که از یک سو پیک می فرستید تا با ملت ما ارتباط برقرار کنید و از طرفی میتینگ‌های اینچنینی برگزار می‌‌کنید.

وی افزود: باید از خانم مرکل پرسید که چرا به عنوان صدراعظم آلمان که کشور وی بزرگترین شریک تجاری جمهوری اسلامی ایران است مسائلی را مطرح کرده و نقش پلیس بد را بازی می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ آیا شما از یاد نبرده‌اید که رزمندگان ما توسط بمب‌های شیمیایی شما در نقاط مختلف جنگی مجروح شدند؟ آیا همین امروز مردم سردشت از بمب‌های شیمیایی شما در رنج و عذاب نیستند؟

نعمتی در پایان خاطرنشان کرد: تذکر من به مسئولین اقتصادی کشور این است که نسبت به اجرایی کردن شعار سال و رفع مشکل بیکاری اقدام کنند نه اینکه به سخنرانی‌ها و برنامه‌های اینچنینی بسنده کنند.