خطای انسانی غیر عمدی در انتخابات تبریز/ دخالت عوامل اجرایی، اصلی ترین عامل ابطال انتخابات در حوزه اهر و هریس
خطای انسانی غیر عمدی در انتخابات تبریز/ دخالت عوامل اجرایی، اصلی ترین عامل ابطال انتخابات در حوزه اهر و هریس

عباسعلی اسدی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی نیز  به استثنای حوزه انتخابیه اهر و هریس در کمال امنیت و سالم برگزار شد.  وی با اشاره به برخی از تخلفات انجام شده در ایام انتخابات در حوزه انتخابیه اهر و هریس اظهار کرد: ابطال انتخابات […]

۸۸۵۷۹عباسعلی اسدی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی نیز  به استثنای حوزه انتخابیه اهر و هریس در کمال امنیت و سالم برگزار شد.

 وی با اشاره به برخی از تخلفات انجام شده در ایام انتخابات در حوزه انتخابیه اهر و هریس اظهار کرد: ابطال انتخابات این حوزه توسط شورای نگهبان به دلیل عدم رعایت برخی اصول و انجام تخلفات متعدد توسط عوامل اجرایی بود.

به گفته وی، بررسی های لازم در خصوص این مورد توسط بازرسان اعزامی شورای نگهبان، انجام و به شورای نگهبان ارسال شد و در حال حاضر نیز مساله مزبور در اداره کل قوانین و حقوقی شورای نگهبان تحت بررسی است.

رییس هیات نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان شرقی ضمن تایید صحت برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز،اسکو و آذرشهر عنوان کرد: تغییر جایگاه نفر چهارم و پنجم نیز به دلیل وقوع خطای انسانی در یکی از صندوق ها بود و هیچ گونه تخلف و خطای عمدی وجود نداشته است.

اسدی با بیان اینکه مسایل این چنینی در برگزاری انتخابات ها امری طبیعی و معمول است گفت: به دلیل فاصله کم میزان آرای دو تن از کاندیداها این مساله با حساسیت بیشتری از طریق مراجع مربوطه بررسی و در نهایت،نتیجه صحیح و قطعی انتخابات مشخص شد.

وی همچنین با اشاره به روز ٢۶ تیرماه به عنوان روز تاسیس نهاد شورای نگهبان به بیان مهم ترین وظایف آن پرداخت.

اسدی ادامه داد: در اکثر کشورهایی که قوانین اساسی مدونی دارند نهادی همانند شورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و به مساله تصویب قوانین پارلمان از حوزه های مختلف نظارت می کند.

وی با انتقاد از برخی افراد منتقد و تخریب کننده شورای نگهبان ابراز کرد: تخریب شورای نگهبان، امری خطرناک برای کشور است و به راحتی زمینه نفوذ دشمنان و بدخواهان را فراهم می کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بدون وجود نهاد شورای نگهبان، حتی وجود مجلس شورای اسلامی ، اعتبار قانونی ندارد اظهار کرد: نباید با تخریب شورای نگهبان، تجربه تلخ تاریخی ایام مشروطه را تکرار کرده و به عنوان مثال مجلسی همانند مجلس ششم در راس امور باشد که با مصوبات خود نظام جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرد.

به گفته اسدی، برخورد سلیقه ای و منفعت طلبانه با قوانین، صحیح نیست و متاسفانه برخی ها نه به قانون، پایبند هستند  و نه حتی به اصول کشورهایی که خودشان قبول دارند و نگرششان نسبت به قوانین، نگرشی گزینشی و منفعت طلبانه است.

وی عنوان کرد: قانون باید همیشه و هر زمان، فصل الخطاب باشد و کسی حق اعتراض نداشته باشد.شورای نگهبان نیز به دلیل اینکه حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام است تمامی تلاش خود را برای هرچه بهتر انجام دادن وظایف محوله خود تلاش می کند.