تعلل در احداث موزه مطبوعات تبریز جایز نیست
تعلل در احداث موزه مطبوعات تبریز جایز نیست

زهرا ساعی صبح امروز در دیدار با اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان شرقی اظهار کرد: سابقه تاریخی تبریز در زمینه نشر و روزنامه‌نگاری ضرورت احداث موزه مطبوعات را در این شهر دوچندان می‌کند. وی افزود: ایده ایجاد موزه مطبوعات تبریز باید پیش‌ از این طرح‌ریزی می‌شد، چراکه تبریز را می‌توان خاستگاه روزنامه‌نگاری در […]

۱۳۹۳۱۱۱۵۰۰۰۷زهرا ساعی صبح امروز در دیدار با اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان شرقی اظهار کرد: سابقه تاریخی تبریز در زمینه نشر و روزنامه‌نگاری ضرورت احداث موزه مطبوعات را در این شهر دوچندان می‌کند.

وی افزود: ایده ایجاد موزه مطبوعات تبریز باید پیش‌ از این طرح‌ریزی می‌شد، چراکه تبریز را می‌توان خاستگاه روزنامه‌نگاری در ایران دانست.

ساعی ادامه داد: داشته‌های مطبوعاتی تبریز، روزنامه‌های قدیمی،‌ اسناد و مدارک موجود در کتابخانه مرکزی تبریز و سازمان اسناد و همچنین تندیس اساتید روزنامه‌نگاری این شهر می‌تواند محتوای مناسبی برای ایجاد موزه مطبوعات تبریز به شمار رود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه پس از گذشت سه سال از انعقاد تفاهمنامه ایجاد موزه مطبوعات تبریز هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است جای تعجب دارد و قطعاً این موضوع را از طریق سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پیگیری خواهم کرد.

وی اضافه کرد: اگر معتقد به کار فرهنگی هستیم باید بستر اجرای آن را نیز فراهم کنیم، احداث موزه مطبوعات تبریز به‌ عنوان بستر حفظ و ارائه داشته‌های فرهنگی این منطقه لازم‌الاجرا بوده و نباید تعللی در این امر صورت گیرد.

نماینده مردم تبریز،‌ آذرشهر و اسکو ابراز امیدواری کرد؛ با همکاری مسؤولان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی نخستین گام برای اجرایی شدن موزه مطبوعات تبریز تا روز ۱۷ مردادماه امسال برداشته شود.

رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان شرقی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته‌ توسط این انجمن برای احداث موزه مطبوعات تبریز گفت: با وجود تفاهمنامه همکاری فی‌مابین و تأکید مسؤولان استانی، پرونده احداث این موزه دچار کاغذبازی شده و تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وحید زینالی افزود: این انجمن همه تلاش خود را می‌کند تا این موزه به افتخارات شهر اولین‌ها اضافه شود ولی تنگ‌نظری برخی مانع از اجرای آن می‌شود که امیدواریم در مدیریت جدید میراث فرهنگی استان این موضوع خاتمه یابد.