متخلفان باید دستگیر و مجازات شوند/ استقبال از برخورد قاطع با متخلف
متخلفان باید دستگیر و مجازات شوند/ استقبال از برخورد قاطع با متخلف

صادق نجفی، در جلسه مدیران بازرسی مناطق دوازده گانه و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری، اظهار داشت: هر شخصی که در محیط کار، مرتکب تخلفی شود، باید دستگیر و مجازات شود و این امر طبعاً در مجموعه شهرداری نیز، صدق می‌کند؛ به این معنا که از برخورد قاطع با متخلف، استقبال می‌کنیم. شهردار تبریز، […]

صادق نجفی، در جلسه مدیران بازرسی مناطق دوازده گانه و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری، اظهار داشت: هر شخصی که در محیط کار، مرتکب تخلفی شود، باید دستگیر و مجازات شود و این امر طبعاً در مجموعه شهرداری نیز، صدق می‌کند؛ به این معنا که از برخورد قاطع با متخلف، استقبال می‌کنیم.

شهردار تبریز، در ادامه، به نامه حضرت امیرمومنان (ع) به مالک اشتر در زمینه انتخاب کارگزاران و حاکمان درستکار و امین، اشاره کرد و متذکر شد: همچنان که حضرت علی(ع) به مالک اشتر سفارش کرده‌اند، هر جا مدیری دست از پا خطا کند، بلافاصله باید مورد بازخواست قرار گیرد تا خدای نکرده، حقی از شهروندان، ضایع نشود؛ چرا که حق الناس، از سنگین‌ترین دیون است و باید مواظب باشیم که دینی از کسی بر گردن ما نباشد.

نجفی، با برشمردن ویژگی‌های بارز در مدیران بازرسی شهرداری، تصریح کرد: همه شما باید قاطعیت، سلامت عمل، امانت‌داری، کار همراه با اندیشه و دقت را سرلوحه اقدامات خود قرار داده و با تمسک به این ویژگی‌ها، از بروز تخلفات، پیشگیری کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر رعایت اصول تکریم ارباب رجوع، خاطرنشان کرد: مدیران بازرسی باید به عنوان امین شهروندان، همواره در میان آنان باشند و در اتاقشان به روی شهروندان، گشوده باشد تا به راحتی و بدون واسطه در جریان مشکلات آنان قرار گیرند.

شهردار تبریز، همچنین به لزوم وجود مولفه ارزیابی در واحدهای بازرسی شهرداری، تاکید کرد و گفت: ارزیابی در هر زمینه و به خصوص در زمینه عملکرد مدیران، باید جزو اولویت‌های شما باشد و در عین حال، مدیران شایسته و لایق را شناسایی کرده، روحیه خدمت را در آنان، تشویق و تقویت کنید.

نجفی، به لزوم تعیین منابع مالی پایدار در مناطق نیز، اشاره کرد و از مدیران بازرسی در مناطق دوازده‌گانه، خواست در جهت شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مناطق در راستای تعیین منابع مالی پایدار برای توسعه شهر، تلاش کنند.

وی از مدیرکل بازرسی شهرداری تبریز، خواست تا برای ارتقای آگاهی‌های مدیران بازرسی در مناطق و سازمان‌ها، کارگاه‌های آموزشی تخصصی برگزار شود.